lauantai 22. syyskuuta 2012

Neiti M-teoria :)

Voihan pentele! Ollaan äitillä, ja yllätys, yllätys: Piuha jäi taas kerran kotiin, joten en saa kuvia koneelle :(
Nooh, tänään mennään siis vielä mustaa valkosella ;)

Osa teistä näkikin, että olin saanut "rakentavaa palautetta" :D (näkyy tästä) Kerottakoon teille vielä kaikille, etten ottanu sitä pahalla, vaikkakin se mitä ilmeisemmin oli loukkaukseksi tarkoitettu.

Onneks kyseinen kommentoija laitto mulle ton kommentin, eikä muille (ainakin toivotaan). Mä nimittäin sain hymyn huulille tosta jutusta :D
Kuten kommenttiinkin vastasin, niin meillä esikoinen tulee aina mun maatessa sohvalla heiluttelemaan mun vatsaläskejä! :D

Oli se vaan jotenkin niin hellyttävä, kun toinen näkee oikein vaivaa koittaakseen pahoittaa mielen, ja sitten osuu tällanen ihminen kohteeks, joka vaan nauraa.


Noniin, muihin aiheisiin:

Mulla oli tosiaan aikamoinen viikkopudotus! :) Sain kommentteja siitäkin, että mulla on joku "salainen ase" ;) Ei ole, vaikka mukavaahan sellanen olisi omata.

Mutta mulla on yks teoria, jota oon miettiny varsinkin katsoesani "Suurin pudottaja"-ohjelmaa.

Oon aina ihmetelly kun sanotaan että eilen tuli syötyä hirveesti herkkuja, ja tänään vaaka näyttää ihan mielettömän isoja lukuja. Mun pieneen mieleen ei mahdu, että miten se kroppa tietäis lisätä siihen vaakaan muutaman tunnin jälkeen enemmän kiloja vaan sen takia että oot syöny herkkuja? Entä jos syö kilon karkkia tai sitten kilon salaattia, eikö se vaaka näyttäs samaa lukemaa?

Monet sanoo että ne herkut kerää nestettä, ja se näkyis isompana lukemana puntarilla. Juu, tämän uskon, mutta siinä tapauksessa se ois ohimenevää.

Mä oon siis aina ajatellu, että jos syö tänään herkkuja, niin ne aiheuttaa painon nousua vasta pidemmn ajan jälkeen, ehkä viikon päästä. Samoin jos alkaa liikkumaaan, niin ne tulokset näkyy vasta jonkin ajan jälkeen, ei heti.

Tästä päästäänkin siihen, etä miks mun mielestä paino yht´äkkiä laskikin noin paljon:

Aloitin työt elokuun lopussa. Ekan viikon töissäolon jälkeen mun paino oli pudonnu vain 300 grammaa, eli ei juuri yhtään. Toisen viikon jälkeen 700 grammaa, ja kolmannen viikon jälkeen saman verran. Tossa siis alko jo pikkuhiljaa näkymään ne töissä saadut liikunnat.

Ja neljä viikkoa liikuttuani oli viimeisin viikkopudotus tuon 1,9 kilon verran. Työ on siis fyysisesti raskasta. Ei sen tarvitse olla. Työtehtävät on vaihtelevia, ja aika vapaavalintaista on että tekeekö rankempaa vaiko kevyempää hommaa. Mä oon tehny nyt niitä raskaimpia töitä, ja nekin oikeen kunnolla että oon saanu liikuntaa.

Mua nyt jännittääkin, että kun työt loppu, niin tuleekohan sitä enää liikuttua samaan malliin. Ja tuleeko mulle tän projektin ensimmäinen plussatulos? Toivottavasti ei!

Nyt siis tän teorian mukaan pitäis ainakin vielä ens viikon pudotus olla aika hyvä, ellen ihan läskiks vedä tätä hommaa (huomasittehan sanaleikin ;D ).  Katsotaan siis jännityksellä että onko mun teoria oikeassa. Kutsuttakoon tätä siis Neiti M-teoriaksi :D

4 kommenttia:

  1. Innolla jäädään odottamaan toteutuuko teoriasi :)

    VastaaPoista
  2. Jos syö kilon salaattia, niin se tulee ulos paljon nopeammin kuin herkut, rasvainen ruoka saattaa viipyä suolessa 24 tuntiakin. Lisäksi herkut tosiaan tekee janoiseksi, jolloin ihan nesteestäkin tulee painoa lisää. Minulla näkyy kyllä heti kaikki epäterveellinen vaa'alla, olen tosiaan silloin ennen leikkausta onnistunut "lihomaan" seitsemän kiloa yhden ainoan päivän aikana. Siis iltapaino oli seitsemän kiloa enemmän kuin aamupaino. Mutta eihän yksi kerta mitenkään pysyvästi niin paljoa läskiä lisää.

    Minusta tuntuu, että sinä olet vain yleisestikin aktiivisempi kuin keskivertoihminen, sillähän on selitetty sitä, että toiset saa syödä vaikka mitä ja toiset ei. Minulla ns. lepokulutus on todella pientä, joten vaikka en paljoa syö, niin en paljoa kulutakaan. Onko sinulla sykemittari? Kannattaisi joskus pitää sitä 24 h, luulen, että lukemasi olisi jotain ihan toista kuin esim. minun.

    Mutta pääasia, että paino laskee, ihan sama miksi. :)

    Ja noista ilkeitä kommenteista ei tosiaan tarvitse välittää yhtään. Minä olen saanut muutaman kerran jotain lievää vinoilua, jotka on lähinnä naurattanut ja pari kertaa niin törkeän kommentin, että olen poistanut muitta mutkitta, en siksi, että he olisivat minua loukanneet, vaan koska he eivät ansainneet huomiotani. Hyvä, ettet sinäkään välitä! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ei oo sykemittaria :( Tekis kovasti mieli hankkia, en oo vaan saanu aikaseks. Se on tässä mun "pitää hankkia"-listalla ollu jo jonkin aikaa :D

      Ohhoh, seitsemän kiloa! :D Aika hurja. Mä en kyllä tosin oo kauheesti mittaillu, mutta on mullakin saattanu aamu- ja iltapaino vaihdella parin kilon verran.

      Ehkäpä toi sitten on henkilöstä kiinni, että näkyykö vaa´alla vai ei. Mä en oo huomannu mitään eroa lukemissa, olin sitten syöny edellisenä päivänä mitä tahansa...
      Ainoa mikä on vaikuttanu, että jos oon illalla syöny muuta kuin ananasrahkan, enkä oo juonu kunnolla vettä, niin paino on ollu isompi kuin muuten. Jos oon ananasta ottanu iltapalaks vesilasin kera, niin aamulla on pissattanu enempi ;)

      Poista

Kaikkia kommentteja otetaan vastaan :D