sunnuntai 2. syyskuuta 2012

Mies vaihtoon?

Eilen mietin että pitäsköhän mun lopettaa kajvin juonti, ja äsken kävi mielessä että pitäskö myös vaihtaa miestä? ;D Huikkasi nimittäin mulle tossa äsken, että täällä olis sullekin eilistä jälkiruokaa (oli eilen tehny vanhemmilleen kun oltiin lasten kanssa yökyläilemässä). Kyseessä joku kermassa haudutettu persikka amaretto-kerma-sokeri-pähkinä-kaikella mahdollisella kastikkeella. Ja mies tietää hyvin kuitenkin että tässä koitetaan vähentää noita herkkuja! Murr!

Nyt onneks söin jo iltarahkan, että ei mulla kyllä tekis mieli. Mutta toisaalta koska sen kuitenkin aion jossain vaiheessa syödä, kun se on mulle tehty, niin taidan sen nyt tänään vielä huitasta. Jää sekin sitten tälle viikolle ja huomenna voi alottaa "puhtaalta pöydältä".

Ens viikolla on kylläkin taas yks varma kahvittelu tiedossa, ja voipi olla että toinenkin luvassa. Mutta ne menee sitten niin kuin menee :)

Iltarahka tänään


Päästiin äitiltä kotiin, ja takas oman jääkaapin antimien pariin. Tosin meidän kaapeissa ei kyllä tänään ollu yhtään mitään! Tossa iltarahkaa tehdessä tajusin ettei mulla vieläkään oo mitään sen sekan laitettavaa. Mies on jo parina iltana ehdottanu appelsiineja, joita tähän asti en suostunu kokeilemaan. Tänään sitten tein appelsiinirahkaa pähkinöillä ja leseillä. Ei se ollukkaan niin pahaa kun mitä ajattelin :)

Tota rahkaa syödessä tuli mieleen kun meillä oli töissä muutama vuosi sitten "hyvinvointikurssi" jossa ohjaaja sanoi että kun vaihtaa jogurtin maustamattomaan, ja lisää siihen mieleisiään lisukkeita, niin vähitellen sitä tottuu siihen kirpeyteen ja sokeroitu jogurtti alkaa maistumaan liian makealle. Mä sillon ajattelin että niin varmaan!

No, nyt oon ite syöny rahkaa reilu pari kuukautta, ja en söis sokeroitua jogurttia kuin pakon edestä! Makeuden takia ensisijaisesti, mutta kaloreiden myös. Vertasin just esikoisen välipalajogurttia omaan rahkaan: 140kcal/100g vrs 60kcal/100g. Juu, laitan mä toki rahkan sekaan lisukkeeks muutakin, mutta en sentään sokeria!

Jälkiruoka tänään


Herkutteluks meni sitten tää viikonloppu. Tänään kun heräsin niin äiti oli laittanu mulle valmiiks aamupalan <3 Patonkia maksamakkaralla ja teetä hunajalla. Ja vaikka lounas ja päivällinen oli ihan tavallisia ruokia (perunat ja jauhelihakastike/lohilaatikko), niin jälkiruokana oli jäätelöä ja persikanpuolikkaita.

Tässäpä mun syntilista viikonlopulta:

  • Ben & Jerrys jäätelöitä 1dl
  • Lidlin Eridanous- sipulijuustokierre 1/2, ja fetapiirakka 1 kpl
  • Saarioisten punajuurisalaatti 2 rkl
  • Ingman vaniljajäätelöä 1dl
  • Snellmann aurinkokuivattu tomaatti maksamakkarasiivu 4kpl (valittavana olis ollu myös ohutta leikepäällistä leivälle)
  • Rosten vehnäpatonkia (vaaleaa leipää vältän, mutta se ei mulle oo täysin kielletty juttu)
  • Liikuntaa: 0 minuuttia
  • Niin ja sitten tulee vielä se miehen tekemä persikka-amaretto-kermahässäkkä ;)
Tämän päivän välipala


Koska toi liikunta on ollu nollissa pari päivää, niin ajattelin huomenna lähettää miehen ja lapset hetkeks pois kotoa, jotta saan tehtyä jonkinlaisen suursiivouksen :) Suuret on suunnitelmat, kuinkahan mun käy...

Vaikka täällä kyllä pitääkin siivota ihan sen takia että mahtuu asumaan, niin koitan ottaa tästä lähtien kaikki tollaset liikunnan kannalta. Ihmeesti sitä vaan töissäkin sai itteään potkittua takamukselle kun mietti että kalorit palaa, jaksaa jaksaa, kalorit palaa... ;D

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kaikkia kommentteja otetaan vastaan :D