tiistai 28. elokuuta 2012

Voihan vaaka pirulainen

Tulipas eilen tartuttua haasteeseen, eli J.B oli kehittäny kilpailun, jossa pyritään laihtumaan jouluun mennessä 15kg. Sääntöjä ei vielä oo laadittu, mutta kuitenkin lähdin leikkiin mukaan :)

Se on kiikun kaakun että onko mun mahdollista se saavuttaa, mutta ellei tee mitään niin ei onnistu. 17 viikkoa aikaa, joka tarkottaa että aika isoja viikkopudotuksia täytyy saada aikaan. Mutta katsotaan miten käy :)

Lounas.
Kuva lavastettu, oikeat tarvikkeet on töissä jääkaapissa odottamassa huomista ;)
Musta tuntuu että nää mun tekstit on tällä hetkellä aika tylsiä, kun en mä oikeen muuta tee kun herään, meen töihin, tuun kotiin ja menen nukkumaan...Niin ja syön :D Mutta kolme viikkoa vielä tätä, ja sitten mun päivät on taas vähän erilaisia.

Tänään oli töissä hieman kevyempää hommaa, yhtä 1,5 tunnin reippailua lukuun ottamatta. Tänään siis liikuntaa ei ehkä ihan niin paljoa tullu, mutta toisaalta olin kyllä koko työajan jalkojen varassa, joten kuluttaa se kuitenkin enemmän kun istuminen :)

Päivällinen
Eilen kun kirjottelin siitä herkkujen ostamisen vastustamisesta, niin tajusin tänään yhden jutun. Nimittäin sen, että mun on helpompi pysyä herkuista erossa kuin pois vaa´alta! En oo kehdannu tunnustaa, että mun tulee pompattua puntarille vähän useammin kuin olis tarve.

Yleensä tiistain ja keskiviikon oon punnitsematta, mutta en mä tänään osannu. Pitihän mun nähdä että onko työ vaikuttanu mitenkään painoon. No ei varmaan ole näin pienessä ajassa! Mutta kun siihen piti mennä, niin piti :( Ja aika suurta lukua näytti.
Tosin olin justiin muutama minuutti ennen sitä syöny, kuten useamminkin kun käyn salaa punnitsemassa. Sillon tiedän tavallaan ainoastaan mikä mun "maksimipaino" on ;D Aamupainoa mä harvemmin katsonkaan muuten kun torstai-aamuisin.

Nyt huominen on pakko kestää, ja pysytellä kaukana siitä! Olis inhottavaa jos huomenna näyttäs pientä lukemaa, ja sitten kuiteski torstaina pompsahtais ylöspäin.
Toisaalta pienempi paha se ylimääränen punnitus on kun ylimääränen herkku. Eikö se niin mene, että paras tapa päästä paheesta irti on korvata se toisella? ;D

Kuinka usein te käytte vaa´alla?

Iltapala
Mun ruokailu oli tänään se normaali viisi ateriaa. Ja ihan hyvä, kun oli kevyempi päivä, niin en tuntenu tarvetta syödä enempää. Tarkottaako tää nyt sitä että hallitsen sen kuuluisan "oman kropan kuuntelemisen"? :D

  • Aamulla puuro 
  • Välipalana Reissari 
  • Lounaaksi tonnikalasalaatti 
  • Päivälliseksi itse tehtyjä hamppareita ja
  • Iltapalana ananasrahka
Mun aamupuurosta tuli aika eksoottinen, kun mun kaurahiutaleet loppu kesken, ja toinen paketti oli ylimmällä hyllyllä enkä ylettäny. En jaksanu hakea jakkaraa, vaan laitoin sekaan hieman ruishiutaleita :D Ihan hyvältä maistu.
Reissari oli samanlainen kuin eilen, eli oivariinia ja kalkkunaleikettä päälle.

Tonnikalasalaatti koostui puolikkaasta purkillisesta vesitonnikalaa, raejuustosta, yhdestä paprikasta, tummista rypäleistä ja parista lusikallisesta valmista salaattimixiä (kuivattu tomaatti, pistaasipähkinä, kuivattu sipuli yms...)

Hamppareihin oli mies tehny jauhelihapihviä, ja niitä laitettiin valmiiden hampparisämpylöiden väliin. Iik, vaaleeta leipää!!! ;D
Lisäksi cheddarsulatejuustoa, suolakurkkua, tomaattia, salaattia, salaattikastiketta ja chilikastiketta. Ja niiiin paljon parempaa kuin mäkkärissä! :)


Ostin pari päivää sitten Lidlistä tällasta rehkajogurttia, ja ajattelin testata. Laitoin koko purkin sitä, ja purkillisen ananasta. Lisäks kolme ruokalusikallista vehnäleseitä.

Tuotteessa ei ollu mitään vikaa, mutta jotenkin se maistu vieraalta tossa iltapalassa. Joten taidan pysytellä rahkassa, mutta tota vois kyllä kokeilla jonkun muun kanssa, ehkä vadelmien...Jääkaapissa olis vielä nimittäin toinen mokoma.

Huomenna taas lisää juttua :)


4 kommenttia:

  1. Käyn ihan liikaa vaa'alla. En osaa pysyä sieltä poiskaan. Pitäisi hankkia uusi vaakakin kun tuntuu, että tuo jo alkaa vedellä viimeisiään. Viikon välein olis järkevää, mut en osaa sitä. Mut viikkopudotus kuitenkin lasketaan vaan kerran viikossa ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulla onnistu alussa oikeen hienosti kerran viikossa punnitus. Jostain syystä en vaan enää osaa olla menemättä kurkkaamaan josko olis jotain muutosta tapahtunu.

      Mutta oon kummiski koittanu pitää ne muut punnitykset illassa, jotta en tiedä sitä virallista panioa etukäteen ;D On kivempi sitten kun on oikea punnitus, kun on mitä odottaa :)

      Poista
  2. Minä tein jossain vaiheessa päätöksen, että vien vaa'an pois asunnoltani, koska en osaa minäkään pysyä pois vaa'alta, käyn monta kertaa päivässä. Nyt kun vaaka on kotona, voin käydä vain vkl tai joskus joka toinen vkl. Nyt olen kyllä harkinnut, että ostaisin asunnolleni sellaisen vaa'an, joka näyttäisi muutakin kuin painon, jotain rasvaprosentteja, tms. Onko siitä sitten haittaakaan, jos käy joka päivä...

    Jos muuten on vihjeitä, että millaiset säännöt laitetaan tuohon kilpailuun, niin niitä otetaan ilolla vastaan! :) Täytyy vähän pohtia sitä seuraavassa postauksessa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Toihan oliskin hyvä idea viedä se vaaka pois :) tai sitten pyydän miestä piilottamaan ;) No ei, mulle tulis varmasti ihan kamala paniikki jos ei olis vaakaa lähettyvillä. Siitä on kuitenki tullu mulle "ystävä". (varsinkin nyt kun näyttää koko ajan pienempää lukua ;) )

      Ei kai se mitään sinänsä haittaakkaan vaikka joka päivä punnitseekin. Se on vaan hauskempaa sitten punnituspäivänä kun ei jo etukäteen tiedä mitä tulee näyttämään. Eikä masenna niin kovin, jos on sattunu pari päivää aikasemmin näyttämään pienempää lukemaa kuin punnituspäivänä.

      Koitanpa miettiä jotain ideoita, niin laitan sulle jos keksin :)

      Poista

Kaikkia kommentteja otetaan vastaan :D