tiistai 14. elokuuta 2012

ADHD? ;D

Eilen oli blogin 2kk-päivä :)
Paljon on kiloja jääny matkan varrelle, ja kuitenkin aika lyhyessä ajassa. Aika nätisti oon osannu odottaa painon putoamista, vaikka oonkin yleensä aika kärsimätön :D

Sanon suoraan, että ilman tätä blogia en olis onnistunu näin hyvin. Vaikka halusin jättää läheiset ihmiset tän laihdutuksen ulkopuolelle (monestakin syystä), niin tarvitsen silti jostain tukea ja jonkin kimmokkeen tähän hommaan.
Sen on tuonu pikkuhiljaa lisääntyneet lukijat ja kommentit. Aina kun huomaan että on tullu lisää kommentteja ja lukijoita, niin hymy tulee huulille: Jotakuta kiinnostaa tää mun projekti! :) Toivonkin vielä lisää kommentteja, ihan vaikka tyhjänpäiväisiäkin. Niistä saan tarvittavan energian jatkaakseni eteenpäin :D

Sitten vielä sellanen kysymys kaikille, että millasia postauksia ootte eniten tykänny lukea? Tietäis vähän että millasta tekstiä jatkossa laittaa. Kiitos jo etukäteen :)

Lounaaksi lohta, uunipunajuuria, jääsalaattia ja raejuustoa.

Nyt kun on lähemmäs kymmenen kiloa lähteny, niin ihmiset ympärillä alkaa huomaamaan muutosta. Kun joku mainitsee hoikistumisesta, niin mun tekis mieli vaan kohauttaa olkapäitä ja nyökätä, mutta vaikee peitellä riemua siitä että joku huomaa, kun suupielet nousee korviin! :)

Niin mukavaa kun se onkin että ihmiset näkee muutosta tapahtuneen, niin se on tavallaan myös ahdistavaa. Musta tuntuu että nyt ne kaikki kyttää että mitä mä syön. Sit mulle tulee sellanen olo että mä nyt otan tässä vähän isomman annoksen, ettei ne mieti että mä oon joku nirppanokka laihduttaja.


Päivälliseksi maksalaatikkoa, jääsalaattia, tuorekurkkua ja raejuustoa.

Ellette muista, niin mä kerroin joskus että mua itteäni ärsyttää kun joku istuu pöydän ääressä, kuola valuu suupielestä, mutta ei suostu mitään ottamaan kun laihduttaa. Nää on vielä yleensä niitä porukan laiheliineja.
Vaikka mä vieläkin yleensä oon porukan isoin, niin en silti halua tehdä muille sellasta vaivaantunutta tunnetta, ettei he kehtaa syödä enempää kun en minäkään, koska laihdutan.

Haluaisin tehdä tän homman ihan itekseni, ilman yhtään huomiota lähipiiriltäni. Sitten vaan yks kaks kun oon laiha, niin sais kaikki luvan huomata mut ;) Mutta eihän sellanen tietenkään onnistu. Väistämättä kun ihminen muuttuu ulkonäöltään paljon, niin muut huomaa. Kivaa, mutta ei kaikin puolin kuitenkaan. Onpa ristiriitaista... :)

"Pakollinen" päiväkirja-osio vielä loppuun ;D

Anteeksi kuvakulma!

Tänään tuli niin paljon tehtyä, etten oo pitkään aikaan ollu näin nuutunu. Mutta hyvässä mielessä! :) Mietinkin tänään, että mikä mua oikeesti vaivaa?? Mulla oli molemmat lapset syötettynä, toinen leikki nätisti, toinen katso telkkaria. Olisin voinu tehdä ihan mitä vaan, mutta vastoin omia odotuksia laitoinkin ämpäriin vettä ja tiskiainetta, ja rupesin pesemään ikkunoita!! Hä? Oon itekin ihan äimistyny, mä en nimittäin oo koskaan omasta halusta niitä pessy, vaan koska on ollu pakko.
Mulle tuli niin hassu olo kun istahdin minuutiks sohvalle. Istuin siinä ja ajattelin että onpas tylsää, mitäs sitä sitten puuhailis? Mä alan kohta miettiä että onks mulla joku ADHD kun en osaa olla paikoillani ;D

No, en montaa saanu pestyä, kun ilmeisesti ikkunan yläpuolella olevasta ampiaispesästä tuli yksi asukas sisälle (on tullu ennenkin). Pamautin ikkunan kiinni ja ampparin vihreämmille niityille.
Pesin sitten kuitenkin eteisen isot ikkunat sisä-ja ulkopuolelta.


Lisäks olin tunnin verran riuhtomassa kiviä maasta ylös, rautakangen ja pistolapion kanssa. Noista toi jättiläinen ei edes liikahtanu, joten se jääköön tohon nurmikolle ellei joskus saada kaivuria pihaan. Toi toiseksi suurinkin jäi odottamaan miestä töistä kotiin. Paljastu nimittäin n. 70cm halkaisijaltaan. Sain sen kyllä täysin irti maasta ja hieman nostettua, mutta ei sitä yksin sieltä kuopasta nosta.
Nää näyttää kuvassa niin pieneltä, mutta siis toi isoin on jo maanpinnan yläpuolella jtain 50cm korkee.


Sitten vielä melkein toinen tunti  vierähti muissa pihahommissa. Kärräsin pari kärryllistä hiekkaa, kitkin rikkaruohoja, ajelin ruohotrimmerilä heiniä matalaks yms...
Illemmalla siivosin ulkoeteisen, silleen pikasesti ikkunan pesun yhteydessä.
Niin, ja tanssinhan mä aamulla 20 minsaa.

3 tuntia 50 minuuttia liikuntaa tänään, ja siitä 1,5 tuntia hikihommaa. Ei hullumpaa, vai mitä? :)
Ihan vielä huvikseen kiloklubin (en oo vieläkään muistanu sitä HeiaHeiaa kokeilla) mukaiset kalorit: 1123 kaloria!
Tarviiko mun lähteä salille? ;D


8 kommenttia:

  1. Minä ajattelen ihan samoin, että olisi niin hienoa, jos huomattaisiin vasta sitten kun olen valmis. Mutta ei se ihan niin taida mennä. :)

    Minäkin niin haluaisin oman puutarhan. Meillä kotona on kyllä iso piha ja siellä puuhastelen aina kotona käydessäni, mutta ei se ole sama asia kuin jos olisi ihan oma. Tiedän niin tarkkaan millaisen puutarhan haluaisin. Mutta ehkä joskus. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oma piha on kyllä aika mahtava juttu. Puutarhaks en oikeen omaani vielä kutsuis ;D Hieman on vaiheessa, vaikka toisaalta ei kai tuollanen koskaan valmis olekkaan, aina riittää tekemistä.

      Toivottavasti saat oman puutarhan joskus :) Mä välillä haaveilen että asuisin rivitalossa, että olis sellanen oikeen pieni piha jonka sais tehtyä oikein tip top. Tällanen isompi piha on vaikee (ja työläs) pitää kunnossa...

      Poista
    2. Joo ihan samaa olen ajatellut, että sellainen pieni olisi ihana. Meillä kotona myös on ihan valtava piha, eikä sitä jaksa edes ajatella, kun ei se olisi ikinä valmis!

      Poista
    3. Tai yks hyvä vaihtoehto ois voittaa loton päävoitto. Sitten vaan Kanarialle lomailemaan, ja takas tullessa olis piha tehtynä ;D
      Ja tietysti se komea puutarhuri pitää palkata! :D

      Poista
  2. Täällä myös yksi joka toivoisi pääsevänsä maaliin, ennen kuin kyselyt ja kommentit alkaa :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niinpä :) Mutta ei tää ihan huomaamatta kuitenkaan tapahdu...
      Revitään ne isoimmat kehut sitten niistä ihmisistä joita ei pitkään aikaan oo tavannu ;D

      Poista
  3. Hei!

    Löysin blogisi sattumalta ja kiinnostavaa luettavaa kirjoitat! Olen itse suurinpiirtein samassa lähtöpainossa, kuin sinä olet ollut, pituutta hiukan vähemmän. Olen myös kahden pienen kotiäiti, joten touhua riittää ;).
    Mielenkiintoista lukea, mitä olet syönyt ja tuloksesihan ovat ihan huippuja! Mukava huomata, että tuloksia saa aikaan "perusruokavaliolla", siis tarkoitan, että esim. leipää ja herkkujakin voi joskus syödä.
    Tällä samalla keinolla yritän itsekkin kilojani tiputtaa. Minulla vaan on ongelmana viikonloput! Viikonloppujen aikana saan tuhottua koko viikon hyvän ruokavalion.
    Joka tapauksessa oikein paljon tsemppiä! ja seurailen ehdottomasti jatkossakin blogiasi!
    P.S Mukavaa on myös, kun niin usein päivität tekstisi!
    -Irtokarkki-

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitti kommentista, ja tervetuloa lukemaan! :)

      Tapoja on varmaan yhtä monta kuin laihduttajiakin, mutta mulla tosiaan tää on ensimmäinen keino joka toimii :)
      Mulla tulee tota kahvipullaa syötyä lähes päivittäin, mutta siinäkin täytyy muistaa se kohtuus ;D

      Viikonloput on ennen ollu mullekin vaikeita. Pitää vaan koittaa ajatella että lauantai on päivä siinä missä maanantaikin.
      Mutta toisaalta jos haluaa viikonloppuna katsella leffaa ja syödä vähän herkkuja, niin se on ihan ok, kunhan sitten muina päivinä syö hyvin :D
      Joillekin tollaset herkkupäivät toimii paremmin, itse taas tykkään syödä pieniä määriä sillon kun siltä tuntuu.

      Koita syödä ruokaa tai iltapalaa ennen herkuttelua, ja juo runsaasti vettä, niin ei välttämättä uppoa yhtä lailla hyvää ;)

      Eikä saa luovuttaa! Vaikka tulee ihan megarepsahdus, niin ei saa miettiä että tähän tää nyt kosahti, vaan sitten porskutat vaan eteenpäin! :D

      Rutkasti tsemppiä sulle! :) Kertoilethan välillä miten edistyt?

      Poista

Kaikkia kommentteja otetaan vastaan :D