maanantai 20. elokuuta 2012

Kalorinkyttäys-viikko alkaa :)

Koitan tän viikon ajan merkkailla Kiloklubiin kaikki syömiset ja liikunnat.
Oon ajatellu että kyllä mä hallitsen noi syömiset ihan hyvin, mutta aina välillä iskee sitlti pieni epävarmuus.

Kalorikyttäys ei oo mun mielestä mikään oikotie onneen, mutta siitä saa tosi hyvän avun laihdutukseen. Kun tuoteselosteista rupeaa lukemaan kalorimääriä, niin aika nopeesti huomaa millaset tuotteet on niitä isoimpia "kaloripommeja".
Ja kun tarkistaa kalorimäärät ennen tuotteen syömistä, niin saattaa hyvin olla että tulee syötyä vähemmän kun mitä ensin oli ajatellu ;D


Ajatus kalorilaskennasta tän viikon ajan lähti siitä, kun mulla on menny nyt pari viikonloppua herkutellen. Tai ei niinkään herkutellen, mutta oon syöny määrällisesti liikaa.
Samoin ajattelin myös, että niille jotka on kiinnostuneita siitä mitä syön ja miten liikun, niin tästä saa sellasen hyvän kuvan vähän pidemmältä aikaväliltä.

Täytyy vaan muistaa, että ihan kaikkia ruokia ei tuolta kiloklubista löydy, ja joku saattaa tehdä jauhelihakastikkeen eri tavalla kun mitä tuolla resepteissä on.
Enkä myöskään edelleen mittaile mun ruokia gramman tai millilitran tarkkuudella, joten pieniä virhemarginaaleja löytyy :D

Kuvia en tänään oikeen ehtiny/muistanu/jaksanu ottaa, joten osa kuvista on vanhaa arkistoa :D

Välipalan ainoa hyvä osuus, paitsi ilman tota vuohenjuustoa.
Ruoka:
Aamupala: --- (0 kcal) Nukuin tänään pitkään
Lounas: Makaroni-jauhelihamössöä, kurkku- ja porkkanaraastetta (291 kcal)
Välipala: Puolikas reissumies ja puolikas näkkäri voilla + kahvittelu (943 kcal)
Päivällinen: Lohi, kermaperunat ja vihersalaatti + 0,5 dl makeaa puolukkarahkaa (552 kcal)
Iltapala: Pakasterypäleitä (50 kcal)

Yhteensä: 1837 kaloria
Suositus: mulla on 1848 kaloria päivässä

Kaloreiden suhteen tää on hyvä suoritus, mutta kun kattelee tota syötävien laatua, niin menee kyllä vähän tappion puolelle. Jos oisin aamupalan syöny, niin sitte olis hujahtanu reippaasti yli tavoitteen.

Tänään oli laiskottelupäivä...
Liikunta:
Kevyttä kävelyä & pientä siivoilua 15 min (45 kcal)
Yhteensä: 45 kaloria

Nyt siis päivän energiavaje 493, kun tavoite olis 613, eli liikuntaa pitäs olla enemmän!

Toi välipala oli vähän heikko, kun oltiin ystävän K:n luona kahvilla. Ennen lähtöä syötiin esikoisen kanssa reissarinpuolikas ja näkkäriviipale puoliksi.

Ja itse kahvittelu meni syömisen kannalta reisille, mutta tänään oli ikäänkuin "viimeinen ehtoollinen", koska tässä tapahtuu nyt pian aika paljon muutoksia meidän porukan elämissä. Ei päästä siis reiluun kuukauteen enää kahville kaikki yhdessä, niin tänään en miettiny mitään vaan me herkuteltiin ja naureskeltiin :)


1,5 churros-munkkia, 3 minipizzaa, dops-keksi, 3 viipaletta vesimelonia ja 3 kuppia kahvia maidolla. Nonni, puolet päivän kaloreista oli siinä.

Perjantaina meen töihin, ja veikkaan että noi kalorit katoaa kuin pieru saharaan, sillä mulla on nyt jotenki ollu sellanen kiukku koko viikon, että luulen että töissä vedän itteni jo ekana päivänä ihan piippuun. Jännä, että mä otan työt liikunnan kannalta. Miettikää, saan tehdystä työstä sekä palkkaa että liikuntaa! Kaks kärpästä yhdellä iskulla :D

Nää on edelliskerralla tarjolla olleita pizzapatonkeja. 
Noi kolme minipizzaa vastaa suunnilleen yhtä tällaista.
Oon muuten miettiny, että onko parempi syödä kunnon välipala ennen kahvia, ja syödä vaan vähän kahviherkkuja?
Vai jättää välipala pois, ja korvata se sillä yhtä pienellä määrällä herkkuja, niin päivän kalorit ois pienemmät?
Tai ehkä kunnon välipala ja sitten ihan minimaalinen määrä kahviherkkuja?
Joo, tottakai kaikista paras olis jättää herkut kokonaan välistä, mutta nää kysymykset perustukin siihen että niitä kuitenkin tulee syötyä vähän.

Mulle on tullu sellanen tunne että haluaisin välttää noita kahvitteluja. Ihan sen takia, kun mun tulee aina syötyä jotain kahvipullaa, ja sitten tuntuu että petän kaikki, itseni mukaanlukien.


Mietinkin, että muuttuuko asiat nyt, kun palaan töihin. Vai käykö siinä niin, että ostan aamulla evääksi muutaman leivoksen, ja mussutan niitä tyytyväisenä tauolla.
Vois kyllä olla ihan mun tapaista ajatella että nää on ihan ookoo, kun mun työ on niin raskasta, ja varmasti kaloreita kulutan näiden edestä (kuten edelläkin jo tein ;D)

Jos näin käy, niin ilmotan teille missä tavataan niin saatte ravistaa muhun vähän järkeä! ;D

8 kommenttia:

  1. Millaista työtä sinä teet, että sitä liikunnaksi voi kutsua? :) Itse olin ennen työssä jossa oltiin jaloilla koko päivän, tykkäsin :) Sai samalla kerättyä paljon askelia.. nyt vaan istun toimistossa suurimman osan ajasta, tosi tylsää ja laiskaa!:D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Aikalailla koko työpäivän joutuu olemaan jaloillaan :) Työ sisältää paljon nostelua ja kanniskelua, kävelyä, ja asiakkaiden kiireestä riippuen jopa juoksemista.

      Hitsi toi askelmittari olis kyllä yks mikä olis kiva hommata! :)

      Joo, mä kans aina välillä haaveilen toimistohommista, mutta kyllä tää ruumiillinen työ on kuitenkin enemmän mua varten :)
      Ja mitä kiireempi päivä on, sen parempi. Ei oo mitään inhottavampaa kuin se, että koko ajan katsoo kellosta että vielä täällä pitää niin ja näin monta tuntia istua ;D

      Mutta siis innolla odotan tätä kuukauden rupeamaa. Ihan kiva katsoa vaikuttaako laihtumiseen. Tosin varmaan kyllä vaikuttaa, kun tossa lasten välissä töissä ollessa laihduin puolessa vuodessa 10 kiloa, vaikka söin ihan miten sattuu...

      Poista
  2. Mulla on ollut kalorilaskuri kans aina sillontällöin käytössä, siitä kyllä on oikeesti apua! Paitsi mulle käy yleensä sit kuitenki silleen että viimistään kahden viikon jälkeen en vaan enään jaksa kirjottaa ylös kaikkia ruokia :D
    Tsemppiä :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulla oli kans alkutaipaleella toi kiloklubi ahkerassa käytössä, ja sitten kävi samalla tavalla mulle :D

      Mutta ajattelin ihan ittenikin takia tän viikon katella noita ruokia, niin saa taas vähän näkemystä siitä, että mitä sitä suuhunsa laittaa :)

      Kiitos! :)

      Poista
  3. Piti melkein lukea silmät puoliksi kiinni, kun niin herkullista syötävää täällä :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. :D
      Niin joo sulla on nyt tiukka kuri muutaman viikon... :)
      Ainakin sait testattua että pitääkö sulla dieetti ;D

      Poista
  4. Ei taida ruisleivässä ja näkkärissä olla 900 kaloria... Jotain on jääny merkkaamatta nyt! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Juu ei niissä olekkaan, mutta tossa lukeekin että näkkäri ja reissari + kahvittelu, ja siinä alempana oon eritelly mitä se kahvittelu tarkotti:

      "1,5 churros-munkkia, 3 minipizzaa, dops-keksi, 3 viipaletta vesimelonia ja 3 kuppia kahvia maidolla. Nonni, puolet päivän kaloreista oli siinä."

      Poista

Kaikkia kommentteja otetaan vastaan :D