tiistai 21. elokuuta 2012

Voi minkä se mies taas meni tekemään!


Eiliseen tulikin vielä pieniä muutoksia. Sekä syömisen että liikunnan kannalta...
Kun menin hakemaan pakkasesta rypäleitä, niin keittiössä mua odotti mies lautanen kädessään. Lautasella oli mulle tehty katkarapusämpylä. Sämpylä, jonka välissä oli Aiolia, katkarapuja, chilikastiketta, tilliä ja sitruunaa. (noin 306 kaloria!!!)

Siinä toinen seisoi ja sanoi:
- "Tein sulle tällasen iltapalan."
- "Voi miks sä teet näin mulle, kun koitan laihduttaa? En mä voi, kun söin jo tänään niin paljon herkkuja!"
- "No okei, voin mä tän itekki syödä. Ehkä mä jaksan, vaikka söin jo tollasen..."
- "No jos laitat sen jääkaappiin ja mä syön sen aamulla...Ei...kun kyllä mä syön sen nyt!"

Ja sinne uppos. Siis voiko joku olla niin hyvää?! Nam!!

Ei siinä menny kun muutama sekuntti viimesen suupalan jälkeen, kun jo ajattelin että mun on kyllä nyt pakko tehä jotain tälle asialle! Mä aion kuitenki pudottaa painoa, ja viimesin punnitustuloskaan ei ollu mikään loistava.



Kuntopyörä osu sopivasti näkökenttään, ja sillä poljin 10 minsaa. Näytössä luki että 39 kaloria paloi, joten ei ihan riittäny nollaamaan sitä sämpylää ;D Oisin varmaan polkenu enemmänki, mutta meiän pienempi on kipee, ja heräili ihan koko ajan :( Äitiä siis tarvittiin ny vähän lohduttamaan.

Lounas:
Jalostajan hernekeittoa, sinappia, reissarinpuolikas, oivariinia ja iso lasi vettä.
Tossa justiin eilen luin Erican kirjotusta, jossa hän kerto että on vähän tullu syötyä mitä sattuu ja miten sattuu. Kommenttejakin oli hänelle tullu, ja monet oli kertonu samaa.
Tästä vedinkin johtopäätöksen että kesän loppuminen taitaa ahdistaa. Kesä on kuitenkin sellasta lepposta ja ihanaa aikaa, ja syksyllä alkaa kaikki "masentava" kuten työt ja koulut, ilma viilenee, päivät lyhenee...

Vaikee sanoa, mutta kun tätä nyt kuitenkin tuntuu olevan liikkeellä, niin varmaan joku joukkomasennus :D Toivottavasti kaikki jotka on nyt löysäilly, pääsee taas hommassa eteenpäin! :) Itseni mukaan lukien!



Ruoka:

Aamupala: Puuro + maito + vitamiinit (181 kcal)
Lounas: Jalostaja hernekeitto, sinappia, puolikas reissumies ja Oivariinia (407 kcal)
Välipala: Rahkaa, ananaspaloja ja vehnäleseitä (127kcal)
Päivällinen: Lohikeitto, Vaasan ruispalat, Oivariinia, puolukkarahkaa ja kahvia (839kcal)
Iltapala: Porkkanaa, kukkakaalia, dippiä ja pakasterypäleitä (245 kcal)

Yhteensä: 1798
Suositus: 1848

Liikunta:

Siivous 1,5h (268 kcal)
Tanssi 15 min. (134 kcal)
Pihatyöt 15 min (45 kcal)

Yhteensä: 446


Vaje on 567 kun suositus on 618, eli vieläkin enemmän liikuntaa tarvii...Katotaan josko vielä tänään jaksas käydä vähän kuntopyörää polkemassa :)

3 kommenttia:

  1. Miten laskinta käytit päivän kaloritarpeen määrittämiseen?:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Luotin tässä Kiloklubin antamaan määrään.

      En enää muista mitä kaikkia tietoja sinne piti laittaa, ainakin pituus ja vissiin myös tavoitepaino. Sitten siinä kysytään vielä mikä sulla on tavoite; terveys, laihdutus vai painossa pysyminen, ja se laskee noi liikuntatarpeet :)

      Poista

Kaikkia kommentteja otetaan vastaan :D