perjantai 10. elokuuta 2012

Paljon tekstiä. Toivottavasti asiaa :)

Musta tuntuu ettei mulla oo oikeen viime aikoina ollu mitään kunnollista aihetta mistä kirjottaa. Vaikka oonkin lähinnä kirjottanu tätä blogia päiväkirjamuotoon, niin haluisin silti että tää olis sellanen blogi josta joku vois saada motivaatiota tai edes jotain irti, ja että olis kiva lukea :)

Lounas: Kanasalaatti

En oo mikään hullu urheilijatyyppi, kehonrakentaja tai himolaihduttaja. Haluan edetä rauhallisesti, tehden päivän aikana sellaisia valintoja jotka kantaa läpi elämän. En aio milloinkaan ruveta dieetille, tai rehkiä ihan hulluna jossain salilla kasvattamassa lihasta.
Ihailen toki lihaksikkaita ihmisiä, joilla on intohimona liikkuminen ja kehon kunnostaminen. Itse en kuitenkaan ole asiasta tällä hetkellä niin kiinnostunut, vaan keskityn saamaan kiloja pois. Se voi osittain olla myös pelkoa, sillä kaikki lisäravinteet yms asiat on mulle ihan vieraita. Ja jotta mä opin jostain asiasta, mulla täytyy olla ihan mahdoton mielenkiinto asiaa kohtaan.

Tällaiset on aikalailla nykyään mun ostokset. 
Noi leseet on uus juttu, ajattelin kokeilla huomenna rahkan kanssa.

Tässä vieras- ja leivontavaraa (oikeesti! ;D )

Mun tapani laihduttaa on hidas, mutta toivottavasti varma ja pysyvä. Olen laiska, siis todella laiska liikkumaan. Tykkään syödä hyvää ruokaa, ja väitän, että jos asian laita olisi se että pelkästään mautonta laihdutusruokaa syömällä pystyis pudottamaan painoa, niin en koskaan olis tähän ryhtyny. Haluan nauttia elämästä, syödä herkkuja hyvässä seurassa, mutta samalla voida hyvin, olla normaalipainoinen ja terve.
Mielestäni elän juuri nyt sentyyppistä elämää, jollaista haluan ja pystyn elämään myös tulevaisuudessa :) Paino on pudonnut, vaikka melkein jokaiseen päivään on mahtunut jonkinmoinen "kielletty" suupala. Toivonkin, että pystyisin näyttämään muille henkilöille jotka ovat samanlaisia kuin minä, että tää on mahdollista!

Mä oon monta kertaa alottanu laihdutuskuureja, karkkilakkoja, syömälakkoja ja jonkinasteisia dieettejä. Mun tahdonvoima ei oo riittäny syömään niin niukasti, ja samalla oon pelänny että ne kilot tulee takas saman tien kun taas syö normaalisti. Toki, mun normaali oli ennen jotain ihan muuta kuin mitä se on tänä päivänä. Mutta tiedän silti varmuudella, että mulle tää tavallisen ruoan syöminen ja ns. "terveellinen" laiduttaminen on paras.

Tähän asti mun ei edes oo paljoa tarvinnu liikkua. Tuleehan sitä liikuntaa varmasti enemmän kahden lapsen kanssa, kun vaikkapa yksin eläessä. Mutta nyt kun painoa on pudonnu, niin on ruvennu olemaan sellanen pienen pieni liikuntahimo silloin tällöin. Ja se ihan totta tuli itsestään, en oo missään vaiheessa tosissani ajatellu että pitää ruveta liikkumaan enemmän. Vasta parin viimesen viikon aikana oon tehny jotain järjestettyä liikuntaa, muut on ollu hyötyliikuntaa.

8kk esikoisesta/8kk kuopuksesta
(toinen kuva otettu säkkipimeässä salaman voimin, sorry)

En oo koskaan ennen saanu tietoisesti laihduttamalla tulosta. Jos oon laihtunu, niin se on johtunu normaalia suuremmasta liikuntamäärästä, ja sekin ennen lapsia. 
Nyt mulla on mielessä palaset loksahtanu kohdalleen. Etsin tietoa netistä, ja suodatin pois ne asiat, joita en itse pysty toteuttamaan, tai jotka ei kuulostanu hyvältä. Nyt oon löytäny oman tapani, ja tää on ainakin toistaseks toiminu. En koe että oisin oikeestaan edes tehny mitään sen kummempaa laihtumisen eteen, vaan enemmänki on sellanen hölmö olo että näinkö helppoa tää on? Luulin aina, etten saa syödä enää ikinä mitään hyvää, joudun liikkumaan itseni kuoliaaks, ja syömään pelkkää salaattia. Kunpa olisin vaan tajunnu tän jo aikoja sitten! :)

Meidän pihalla hypellyt Saku <3

Jokaiselle löytyy oma tapansa laihduttaa, ja mä en sekaannu toisten tapoihin. Ihmettelen joskus tietynlaisia dieettejä, mutta se ei tarkoita ettenkö hyväksy että joku niitä käyttää, eikä myöskään sitä ettenkö usko niiden tehoon. Mun mielestä on ihanaa, kun joku onnistuu tavoitteessaan! :)

Itsellä on vielä matkaa, mutta rupeaa olemaan jo kolmasosa pian hoidettu.
Oon jo nyt ihan mahdottoman ylpee itestäni!! :D


Päivän ruoka:

Aamupala: Puuro (kaurahiutale ja -lese) sekä kevytmaitoa
Lounas: Kanasalaatti
Välipala: Pieni dallaspulla ja kahvia
Päivällinen: Spagettia ja lihapullia kermakastikkeessa sekä salaattia
Jälkiruoka: Jäätelöä, kirsikoita, mustikoita ja kinuskikastiketta
Iltapala: Rahkaa, mustikoita, kirsikoita ja rypäleitä

Päivän liikunta:
_




2 kommenttia:

  1. Kuulostaa siltä, että olet tyytyväinen. Itsekin koen, että mitään lakkoja ei kannata aloittaa sillä niistä lipsun kyllä ensimmäisenä ja kaikki alkaa tuntua pakkopullalta. Juuri sellainen tapa elää jota pystyy noudattamaan loppuelämänsäkin on paras :) Mukavaa viikonloppua!

    VastaaPoista

Kaikkia kommentteja otetaan vastaan :D