lauantai 25. elokuuta 2012

Sikin sokin sekaisin - ruokapäivä

Toisin kun odotin, niin heräsinkin tänään virkeenä :) No, oon mä tänään ollu aika väsähtäny, mutta ei kauheesti oo lihaksia särkeny tai sen isompaa oiretta eiliseltä. Hartiat on vähän arat ja selkä kipeähkö. Johtunee siitä nostelusta, mun nostamistyyli kun ei oo mikään ergonomian paras esimerkki :(


Eilen illalla tuli vielä niin mahdoton nälkä, että mun oli pakko syödä vielä pari ruisleipää. Päälle oivariinia ja raejuustoa. Ja mulla ei oikeesti enää nykyään oo ollu tollasta nälkää!
Yöllä sitten heräsin pari kertaa, ja kummallakin kerralla teki mieli käydä jääkaapilla, kun nälätti. Ja aamulla oli edelleen tosi kova nälkä.

Sain eilen kommentin jossa epäiltiin sitä että mun työpäivä olis kuluttanu niin paljon kaloreita. Jos ei seitsemän ateriaa riitä korvaamaan niitä, ja nälkä herättää yöllä, niin luulis jotain kuluneen työtä painaessa? ;)
Mutta meinannu alkaa kinaamaan asiasta kun saatan olla väärässä. Ja kuten kommenttiin vastasinkin, niin mä en katso niitä kaloreita niitä tarkkaillakseni, vaan itselleni viikon ajaks vähän avuks syömisten miettimiseen, ja antaakseni jonkinmoisen kuvan siitä miten liikun ja miten syön :)


Tänään meni aamupala ja lounas ihan kunnolla, mutta sitten välipala-aikaan meidät kutsuttiin anoppilaan syömään. Ja siis ruokaa :D
Anoppi oli tehny italianpataa, jota otin sellasen desin verran, ja ison kasan salaattia. Ja en tiedä kuka laskee tän herkuks, mutta söin myös perunapiirakan. Siis sellasen karjalanpiirakan tapasen, mutta perunatäytteellä. Ja taas Oivariinia päälle ;)

Jälkkäriks juotiin kahvia, ja tarjolla oli myös isoja korvapuusteja. Otin puolikkaan.

Päivällistä ei sitten tullu syötyä, kun mentiin pihalle ja tultiin vasta myöhään sisälle, ja sillon vasta tajusin että en oo syöny ruokaa. Vetäsin saman tien iltarahkan.

Ja tiedättekö, mä ajattelin tänään syödä jotain hyvää, niin kävin karkkikätköllä. Mulla on siellä salmiakkipussi, joka on ollu avattuna jo kohta kaks kuukautta. Oon sieltä sillon tällöin ottanu 10-20 karkkia (niistä oon aina kertonu). Ja ennen olisin syöny tollasen pussin illassa, leffaa katsoen.

Tai no en koko pussia, vaan oisin jättäny pohjalle muutaman ja todennu itselleni että ei toi oo paha, kun en kaikkia syöny. Jep, juuri näin mä ennen ajattelin.


No, mutta anyway, nyt siis nappasin sen pussin matkaan. Söin niistä kolme, enkä himoitse enempää. En himoitse oikeestaan mitään herkkuja. Rahkat vissiin vielä pullistaa tuolla vatsassa :)

Joten tuumasinkin, että miks mä söisin karkkia kun ei mun oikeesti tee mieli? Jospa ennemmin tekisin telkkarin katsomiseen vähän dippiä ja pilkkoisin pari porkkanaa. Tai sitten rypäleitä, tai pähkinää... :) Pitää katsoa.

Ehkä ens kesänä tällasia vaatteita, kun saa reisistä noi muhkurat pois...
Vaikka kiloja pudonnu vielä suhteellisen vähän, niin mä oon yllättyny miten mun ajatukset ja olo on muuttunu :)
Mä en ennen oo edes tajunnu, että oon ollu nyt lasten synnyttyä vähän omissa oloissa viihtyvä. En oo kauheesti välittäny ihmisten katseista. Ei oo myöskään ollu mikään kauhea hinku lähtemään mihinkään "ulos", kun on tuntunu että en oo oma itseni, siis ulkomuodoltani.

Mutta nyt mulla tekee ihan kauheesti mieli baariin. Valitettavasti mulla ei oo oikeen nyt seuraa, koska pari kaveria odottaa vauvaa, toisilla on vastasyntyneet vauvat, yks lähtee kuukaudeks reissuun...
Mutta toisaalta kuukauden päästä voi olla että oon vielä hoikempi (toivottavasti), niin luulis että vielä innokkaammin halajan tuulettumaan :D

Samoiten oon alkanu enemmän huomaamaan muitakin ihmisiä. Oon tainnu vähän kävellä kun hevonen laput silmillä, äkkiä vaan ihmisten ohi. Nyt mulla ei oo niin kiire.
Ehkä nyt jopa salaa toivon ihailevia katseita? ;) Eipä ne tuntemattomat ihmiset tietenkään tiedä että oon laihtunu, mutta silti ajattelen noin. Hölmöä, eikö?

Ja mulla on hoikempi olo. Oli jossain vaiheessa jo ennenkin, mutta nyt tuntuu että pystyn paremmin liikkumaan, ja vaatteet alkaa olemaan löysempiä.
Oon myös puoliks huomaamatta alkanu jatkuvasti käyttämään käsiä vyötäröllä, ikään kuin kokeillakseni että vieläkö oo laihempi :D
Onks musta tullu jotenki outo? :S

Onks nää housut hölmön näköset mun päällä? Vähän tiukat oli ehkä... 
Ja mun mielestä edestäpäin vähän muhkurat näkyy, tosin ajattelin laittaa pidemmän paidan joka peittää. Huomisia juhlavaatteita vaan tässä vielä mietiskelen. Pitää vielä testata pystynkö istumaan noissa :D


Päivän ruoka:

Aamiainen: Puuro, maito ja vitamiinit (225 kcal)
Lounas: Kanawokki, paprika, jääsalaatti ja vesi (299 kcal)
Välipala: Italianpata, vihersalaatti, perunapiirakka ja vesi (226 kcal)
Päivällinen: Kahvi ja puolikas korvapuusti (172 kcal)
Iltapala: Rahkaa, nektariini ja vehnäleseitä
pari pientä karkkia (205 kcal)

Yhteensä: Aion vielä syödä jotain tänään, joten päivitän myöhemmin :)
Suositus: 1848

Liikunta:
Ihan pieniä määriä (n. 15 min): kävely rattaiden kanssa, pihatyöt, lasten kanssa leikkiminen (59 kcal)

Yhteensä: 59 kaloria

9 kommenttia:

  1. Eihän tuo hame ole ollenkaan paha päälläsi! Kauniit reidet :)

    Pystyitkö istumaan noissa housuissa? Mun ei varmaan tulis noin tiukkoja housuja pidettyä ulkona, jos ollaan rehellisiä. (Mulla on joku outo kompleksi pepun muodon kanssa :D) Mut jos susta ei tunnu ikävältä niin ainaki pidemmän paidan kanssa just menisi :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos kommentista :)

      Mulla lähinnä tökkii se, jos housut kiristää vatsan seudulta istuessa, niin tiedostan koko ajan että makkarat roikkuu reunan yli :D

      Pepun kohdalta saa housut kiristääkin. Mä inhoan mun takapuolta, mutta tiedän ettei se tosta hetkessä mihinkään muutu, niin koitan olla ajattelematta sitä ;D
      Ne vaan tuntuu paremmalta jalassa kun on reisistä ja pepusta napakammat, tosin noissa housuissa vois ollakin vähän enemmän sitä löysää...

      Ne tuntu ihan hyvältä sillon kun laitoin ne torstaina jalkaan, mutta pitää aamulla vielä kokeilla noita housuja, aamupalan JÄLKEEN. Pitää ottaa huomioon että juhlissa kuitenkin syödään... ;)

      Poista
    2. Niin ja kiitos, mutta tossa kuvassa ei kyllä ihan näy totuus mun muhkurareisistä (lähikuvaa en kehtaa laittaa).
      Ton kuvan otin torstaina vaan siks, kun hame meni kiinni :D

      Poista
  2. Minusta housut on ihan ok, varsinkin, jos laitat jonkun paidan, joka hiukan peittää. Ja hame tosiaan on kaunis sinun päälläsi.

    Näytät jo todella pieneltä... Olen vain kymmenen kiloa sinua lihavampi, mutta ero näyttää pikemminkin 30:ltä kilolta... Höh! :/ Sinulla varmaan on enemmän lihasta, minä olen 100 prosenttista läskiä. :D

    Tsemppiä edelleen! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Laitoinkin nuo housut tänään jalkaan :)

      Mun mielestä mä en näytä pieneltä...Harmittaa niin kovasti, että mä tiedän olevani pienempi, mä tunnen olevani pienempi, muutkin huomaa sen. Mutta itse en nää sitä. Tuntuu niin epäreilulta etten itse saa nauttia siitä.
      Ja vaikka toki noista muutoskuvista eron huomaan itsekin, niin sitten kun nään nykysen kuvan sellasenaan, niin taas näen pullukan :(

      Mikä sulla on pituus? Sekin nimittäin vaikuttaa paljon :)

      Haha, etkä ole! :D Voihan meidän lihasmassassa jotain pientä eroa olla, kun vissiin tehdään aika erilaista työtä. Mutta ei nyt kummiskaan niin paljoa!

      Mä itse asiassa justiin eilen mietin että oonpa mä "pehmeä". Siis samanlailla kun mitä säkin aikasemmin kirjottelit että sellanen olo kun nahan alla olis geeliä! :D
      Pohkeet ja takareidet tuntuu vähän kovemmalta, mutta kaikkialla muualla pelkkää hyytelöä ;)

      Poista
    2. Luulen, että kestää aika kauankin, ennen kuin alkaa itse näkemään muutoksen. Jotkut laihduttaneet on puhuneet jopa vuosista, se olisi jo sääli, jos niin kauan kestäisi!

      Vähän päälle 167, joten en paljoa ole lyhyempi. Mutta olen niin laiska, että minulla varmaan rasvaprosentti on suhteessa paljon korkeampi kuin muilla saman painoisilla. Täytyisi tehdä jotain asialle! :)

      Se on todella kummallista, miten koostumus muuttuu. En osannut odottaa sitä ollenkaan, mutta kai se sitten kuuluukin tuntua siltä, koska muilla on samoja kokemuksia.

      Poista
    3. Joo toivottavasti ei mee niin kauaa! ;) Mutta ehkä muidenkin kommentit saattaa auttaa näkemään totuuden.
      Kyllähän mä välillä näytän mielestäni vähän hoikemmalta, mutta sillon järki sanoo että sattuu vaan olemaan suotuisa kuvakulma...

      Niin, noi prosentit on yksilöllisiä. Mä en niihin oo kauheesti tutustunu, eikä ehkä niin kiinnostakkaan. Omaa rasvaprosenttia oon tarkkaillu ihan vaan sen takia, että näen että paino lähtee oikeesta "tavarasta" :D

      Varmasti on normaalia, ja jotenki tuntuukin loogiseltakin että kun nahka ei ehdi "mukaan", niin se jää vähän löysälle ja kroppa tuntuu pehmoselta. Mutta kai se siitä ajan kanssa.

      Jostain luin että alle kolmekymppisillä palautuu iho tosi hyvin, ja sitten se alkaa vähitellen huononemaan. Mutta ei sullakaan mitään hätää ole, etkö ollukin ihan hitusen yli 30?

      Poista
    4. 32. Alle 30vee tosiaan pitäisi palautua hyvin ja yli 35 -vuotiailla on jo sitten aika toivotonta, kuulemma. Olen juuri siinä välissä, etten yhtään tiedä miten käy. Tai sen tiedän, että ainakin käsivarsille ja rinnoille joudutaan tekemään jotain, mutta esim. vatsan osalta en osaa yhtään sanoa. En tietenkään mitään kovin hyvää lopputulosta odotakaan, minulla oli niin paljon ylipainoa, että kyse on siitä, miten pahasti jää iho roikkumaan. Sen näkee sitten, kun/jos sinne pääsen. Olen nyt kuitenkin yrittänyt rasvailla ihoa joka päivä, jos se edes hiukan auttaisi.

      Olen kaikista tv-sarjoista ja dokumenteista seurannut, miten iho palautuu ja se on kyllä todella yksilöllistä. Joillain nuorillakin palautuu huonosti ja joillain vanhemmilla ihan hyvin. Se on kai geeneistäkin kiinni. Mutta tavallaan se hieman syö motivaatiota, kun lopputulos tulee olemaan esteettisesti ihan yhtä ruma, eri syistä vain. Mutta yritän keskittyä siihen, että ihon saa peitettyä vaatteilla, ylipainoa ei, joten se olisi jo suuri parannus.

      Luulen, että sinulla ei ole syytä huoleen; olet nuori, eikä sinulla edes ollut niin kauheasti ylipainoa. :)

      Poista
    5. Niinhän se on, että ei voi etukäteen tietää... Nyt vaan toivotaan parasta :)

      Poista

Kaikkia kommentteja otetaan vastaan :D