keskiviikko 22. elokuuta 2012

Kymppipudotuksen palkinto :)

Mä alotan hehkuttamalla mun uusia vaatteita, joten jos ei tää osio niin kiinnosta, niin tuolla lopussa on päivän kalorit :)

Kerroin viikko sitten että tein taas tilauksen Seppälästä. Kutsun tätä mun 10-kilon palkinnoks, vaikken virallisesti ollu siihen mitään palkintoa laittanukkaan.

Melkeen kaikki osu kohdilleen, paitsi yks paita, joka on kyllä nätti ja mahtu päälle, mutta on ihan kamalan näkönen vielä toistaseks mun päällä! Että jos sitten muutaman kilon päästä...Siitä en siis pistä tänään kuvaa, mutta muut vaatteet saatte nähdä:

Tääkin vielä vähän pullistaa, mutta ehkä se vielä siitä :)
Väri ei ollu ehkä niin kiva, mutta meneehän tuo...

Oon niin pitkään haaveillu tällasesta hameesta, ja makso vaan 5 euroa!
Ja toi paita oli vähän kalliimpi, mutta eiks oo kiva? :)
Kuvasta ei saa niin hyvin selvää, mutta paita on siis kaksosanen, 
valkonen ylhäältä ja musta alhaalta.

Sitten vielä tällanen sininen toppi, mikä on muuten kiva, mutta eiks ainakin tossa sivukuvassa näytä toi selkä vähän hassulta?
Toivossa eletään että se siitä asettuu kun vähän kroppa pienenee...

Perinteeksi muodostunu aamiainen
Välipala


Lounaaksi (ja päivälliseksi) tein jauheliha-bataattipataa. Tulipa hyvää! Mä oon vähän sellanen kokki, joka heittää kasaan vähän mitä sattuu, joten tarkkoja reseptejä harvoin on, mutta tässä suunnilleen:
(Tässä olis varmaan joku 4-5 annosta..?)

1 iso bataatti
400g jauhelihaa
5 porkkanaa
2 paprikaa
2 isoa sipulia
2-3 lihaliemikuutiota
(suolaa), pippuria, valkosipulirouhetta, chiliä tai muita mausteita
vettä

  1. Pilko vihannekset ja laita pataan (ei paprika)
  2. Paista jauheliha kevyesti, ja lisää kasvisten joukkoon. Mausta ja sekoita.
  3. Lisää paprika päällimäiseksi, sillä siitä tulee helposti muusia :)
  4. Keitä vesi ja kaada pataan, niin paljon että osa ruoasta jää pinnan yläpuolelle. Voit myös piettää ruoan vedellä, jolloin ruokaa ei tarvitse kydä sekoittamassa, mutta siitä tulee silloin keittomaisempaa.
  5. Työnnä lihaliemikuutiot ruoan sekaan, ja laita 200C uuniin n. tunniksi. (Sekoita välillä)


Nää itse tehdyt ruoat on hirmu vaikee lisätä tonne kiloklubiin, kun siellä ei tasan samaa reseptiä ole...Mutta koitin nyt ainekset laittaa erikseen, kun aika selkeät on. Ongelmana oli vaan vähän että kuinka paljon mun annoksessa oli mitäkin :) No, mutta suunnilleen...

Ruoka:

Aamupala: Kaurapuuro, maito ja vitamiinit  (226 kcal)
Lounas: Jauheliha-bataattipata ja vettä (434 kcal)
Välipala: Rahkaa, nektariinia ja vehnäleseitä (114 kcal)
Päivällinen: Jauheliha-bataattipata ja vettä (443kcal)
Iltapala: Rahkaa, nektariini, kananmuna ja 50g pähkinäsekoitusta (479 kcal)

Yhteensä: 1696
Suositus: 1848



Liikunta:
Tanssi/jumppa 30 min. (n.208 kcal)

Yhteensä: 208

Vaje: 685
Suositus: 618

Nyt on toi vaje ihan ok, mutta ongelmana tänään että oon näköjään syöny liian vähän. Sitä mä vähän oon epäillykki, että ihan ei kalorit täyty. Onko siis ne kahvipullat jopa pelastanu tän dieetin? ;D

En tiedä, mutta tää kalorien merkkaus tekee kyllä hyvää, kun tosta näkee konkreettisesti että onko syömiset ja liikunta tasapainossa :)

Eilen mä en sitten enää kuntopyöräilly (kuten varmaan arvata saattoi), vaan jumitin leffaa katsomaan miehen kanssa. Se taas veteli niitä katkarapuleipiä, ja mä napostelin porkkanoita ja kukkakaalia. Piru sen miehen periköön! :D

Tää päivä on menny meidän pikku potilaita hoitaessa, ja nyt elän toivossa etten ite tuu kipeeks.
Jaiks, ylihuomenna töihin! :)

8 kommenttia:

  1. Oi miten ihana tuo valkomusta toppi! :) Minakin haluuun!

    Sina et muuten ole ollenkaan iso :O Vaan erittain hoikan nakoinen mielestani! :)

    Mulla on yks sellanen toppi, jossa omituinen kaula-aukko, jonka ajattelin paranevan kun pienenen.. mutta ainakaan toistaiseksi se ei nayta yhtaan kauniimmalta.. varmaan materiaalin&leikkauksen vika..

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä oon aina tykänny tollasesta asukokonaisuudesta, mutta en oo "kehdannu" pitää. Nyt kuitenki jotenki ajattelin että väliäkö sillä, mä tykkään ja sillon mulla on hyvä olo :)

      Voi kiitos :) Kyllä mä edestä päin ja tollasissa puristavissa vaatteissa ehkä näytänkin hoikemmalta kuin ennen, mutta katos vaan kun on kuva sivusta päin :( Laitankin nyt illalla uusia vertailukuvia, niin sittenpä näet ;D
      Ja peilikuva ei myöskään imartele...Blääh! Mutta kiva jos jonkun silmissä näytän pienemmältä :D

      Onneks toi toppi ei maksanu paljoa...Ja jos ei rupee olemaan kiva, niin annan sen jollekin kaverille eteenpäin :)

      Poista
  2. toi kynähame on tosi hieno.sellasen voisin ite ostaa kunhan kilot lähtee.
    tosi hyvin jaksat tsemata..pidän peukkuja sun puolesta.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ai se on kynähame? :) Mä en oo koskaan noista termeistä sen kummemmin tienny, ajatellu vaan että mikä peittää makkarat parhaiten ;D

      Lukijoiden vuoks mulla pysyy motivaatio korkeella, vaikka tietty tulee aina välillä sellanen tunne että nyt käyn Filmtownin kautta hakee vähän nameja. Mutta sitten muistan että joudun siitä täällä kertomaan, niin en ookkaan käyny :)

      Poista
  3. Sulla menee lujaa! Onneksi olkoon, hyviä saavutuksia!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos :) Vielä on paljon matkaa, mutta oon kyllä itekkin ylpeä tästä saavutuksesta :)

      Poista
  4. Voi kun itsekin sais vielä joskus tollasen kynähameen päälle <3 kaunis!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No saathan sinä! :) Sä teet jo nyt niin ison homman kun liityit siihen superdieettiin, että aivan varmasti alkaa mitat muuttumaan! :D

      Poista

Kaikkia kommentteja otetaan vastaan :D