keskiviikko 4. heinäkuuta 2012

Tästä kesä voi alkaa :)

Onpa ollu mahtava sää tänään, ei voi muuta sanoa!
Liikunta on tältä päivältä jääny kokonaan, oon vaan keskittyny siihen ettei tällanen päivä pääse karkaamaan multa :)


Käytiin tänään lasten kanssa ystävän luona. Niillä oli pihalla pieni lastenallas, johon meiän isompi lapsi halus tietysti uimaan, ja pienempi taas löhöili (tai konttas minkä kerkes) terassilla. Tuli siis aika vähän loppujen lopuks istuttua, mutta enpä menis sitä edestakas ravaamista kuitenkaan liikunnaks laskemaan. Pari tuntia siinä pihalla oltiin, ja kyllä ihossa tuntee että on ollu auringossa, vaikka rasvattu olikin...Mutta josko sitä vähän ruskettuiskin :)

Tänään oon syöny ihan normaalisti, puuroa, maksalaatikkoa, kanasalaattia ja kanakastiketta riisillä. Tossa kyläillessä syötiin kahvin kanssa vaniljajäätelöa mansikoilla. Mun annos oli arviolta 2dl jädeä + mansikat, mutta sitten santsasin vielä desin verran. Jäätelöstä osaan tavallisesti ihan hyvin pysyä erossa, ei oo mun lemppariherkku. Mutta jotenkin pienestä asti se on kuulunu kesään, ja varsinkin mansikoilla tarjottu vaniljajäätelö on ihan vastustamaton tällä säällä! Jos jotain hyvää asiassa haetaan, niin ei ollu kauheen rasvanen jäde.

Päivällisen jälkeen käytiin vielä esikoisen kanssa anopin pihalta keräämässä metsämansikoita. Niitä on siellä ihan mahdoton määrä, ja voi kun ne on hyviä! Kunpa niitä ei olis niin ärsyttävä kerätä. Jonkun desin verran keräsin itse, ja lapsi muutama kymmenen. Mutusteltiin ne sitten jälkkäriks :)


Katselin tossa just kotiin tullessa, että saadaan ihan mahottomasti kirsikoita tänä vuonna. Asia erikseen on sitten se, että ehtiikö ne pentelen tirpat apajille ennen kun itse ne saa poimittua! Viime vuonna koitin laittaa puihin verkkoa, mutta ei se toiminu alkuunkaan. Pitää vissiin laittaa jotain foliorimpsuja roikkumaan...
Viinimarjoja (puna- ja mustaherukoita) tulee kanssa ihan kivasti. Onneks, kun mua niin harmitti se kasvimaan puuttuminen. Saa kuukauden päästä kaikkea herkkua omasta pihasta :D Meille tulee muuten takapihalle vähän myös mustikkaa, katajanmarjoja ja sieniä. Kai noista jotain saa aikaan.

Ottaa vähän päähän, kun joka vuos käy näin. Mulla on aina keväällä ihan kauheen isot suunnitelmat että mitä laitan tossa pihalla kuntoon. Kesäkuun puoleenväliin jaksankin ihan mahdottomasti tehdä, mutta sitten kun rikkaruohot alkaa puskea joka paikasta läpi, niin mun into lopahtaa. Kattelen vaan epätoivoisena meidän pihaa ja mietin että tulispa lunta ja peittäs kaiken. Mä en tajua miks aina "luovutan". Tykkään tosi paljon meiän pihasta, en vaan tiedä miten se ei sitten yhtäkkiä enää tunnu kivalta, ja miks mulle tulee sellanen olo ettei siellä enää kesällä voi tehdä mitään??? Ja tänä kesänä mulla ois kuiteski aikaa tehdä, kun oon kotona enkä töissä. Mutta josko ens viikolla sais taas jotain aikaan, mulla on aikamoinen kasa hiekkaa odottamassa levittämistä...


Haasteen suhteen siis mennään samassa tilanteessa kun eilen, joten en nyt laita taulukkoa tähän. Mulla siis hyötyliikunta ja lihastreenit tekemättä. Suoritan varmaan suursiivouksen tässä vkl, niin saan siinä sen hyötyliikunnan hoidettua, ja lihastreenille täytyy keksiä sopiva hetki.
Ens viikolle oon jo keksiny uuden haasteen, paljastan sen lauantai-iltana.

Huomenna on sitten taas punnituspäivä, ja ajattelin rohkaista mieleni ja mitata myös ympärysmittani, vaikkei varmasti oo mikään hurraamisen arvoinen luku.
Ja 10 päivän päästä saan ekat vertailukuvatkin otettua, jännittää ja mietin että mahtaako mitään muutosta näkyä. Mutta se on sen ajan murhe. Nyt iltapalalle ja koisimaan, huomenna taas mahdollisesti reissua tiedossa :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kaikkia kommentteja otetaan vastaan :D