perjantai 31. elokuuta 2012

Bye bye mummopöksyt!

Ohhoijaa, että voi väsyttää! Mulla on aina ollu vaikeeta nukahtaa, mutta nyt kun oon töissä käyny, niin oon sammunu kuin saunalyhty heti kun silmät laitan kiinni. Eilen oli tosiaan pitkä päivä, ja sen jälkeen tuli huonosti nukuttu yö. Tai oisin muuten nukkunu hyvin, mutta meidän pikkuinen heräili taas, ilmeisesti hampaiden teon takia. Onneks huomenna vapaa, niin saa nukkua! :D

Iltapalarahka tänään vauvan marjasoseella
Jaahas, mistähän sitä alottas? Tässä kahdessa päivässä oon onnistunu syömään jonkin verran taas herkkuja. Nyt töissä ollessa ne on jääny pikkasen vähemmälle, tai toisin sanoen ei oo ollu jokapäiväisiä. Mutta eilen söin kakkua, Hesen juustoaterian ja Dracula-karkkeja. Kakkua 5x5x3cm palan, juustoateriasta korvasin ranskalaiset minisalaatilla (lisäks ihan vähän kurkkumajoneesia, loput annoin ystävälle) ja Dracula-karkkeja seitsemän.
Juustohampurilainen: 389,7kcal

Kuva ja tiedot: www.hesburger.fi


Tänään vielä samanlainen pala kakkua, ja nyt istun tässä se ikivanha salmiakkipussi vieressä. Yhden nappasin jo pussista, ja harkitsen vakavissani loppupussin syömistä. Siinä on kymmenisen karkkia jäljellä, eli eipä tuo maata kaatais. Ja sanoinko että mä tuun vielä ajattelemaan näin, mutta kävi mielessä että "mä oon kyllä kuluttanu näiden edestä jo".

En tiedä oonko kuluttanu, mutta tänään musta on tuntunu etten jaksa välittää. Oon niin poikki että ihan sama mitä syön :( Plääh! Ens viikolla sitten rauhallisempaa töissä, toivottavasti. Jos tekis ihan tavallisen pituisia päiviä taas :)

Ennen söin töissä joka päivä parikin pullaa, karkkeja, limpparia...Ja naureskelin työkavereille jotka veteli rahkaa.
Noniin, nyt mulle pyöritellään silmiä että miten mä jaksan joka päivä pilkkoa hedelmiä ja vihanneksia :D
Syömiset noin muuten on menny ihan hyvin. Leipää kalkkunaleikkeellä, rahkaa, nektariineja, rypäleitä, tonnikalaa, raejuustoa, salaattia, lohta...

Nauroin tässä että mun ruoat vie puolet jääkaapista töissä! :D Mulla on siellä rahkaa, raejuustoa, hedelmiä, vihanneksia ja oivariinia. Aika samoja tavaroita siis joita on kotonakin. Tosi helppo syödä töissä hyvin, kun syö samaa kuin kotona. 

Ainoa vaan että töissä en voi alkaa keittämään tai paistamaan mitään, eli mikrolla pitää saada tehtyä se minkä haluaa lämpimäks. Voiskin koittaa ens viikolla ottaa vaikka paistettua jauhelihaa mukaan, niin sais vähän vaihtelua tonnikalalle :D


Eilen havahduin siihen, että alushousut meinas kiristää kainaloista ;D Mä oon ollu niin keskittyny noihin tavallisiin housuihin ja paitojen sovittamiseen, etten oo tajunnu kokeilla aikoinaan pieneks jääneitä alushousuja. Nyt taitaakin lentää "mummohousut" liian isojen vaatteiden pinoon, ja nätit housut alusvaatelaatikkoon :)

Ajattelin muuten säästää isot vaatteet. En sen takia, että jos vielä joskus lihoon. Vaan sen takia, että mä voin joskus katsella niitä vaatteita ja ihmetellä millasen matkan oon tehny :D


6 kommenttia:

  1. Minusta sinun kohdalla on pääasia, että vaikka joskus hiukan herkutteletkin, niin paino putoaa kuitenkin koko ajan. Tosin sitten, kun laihdut vielä enemmän ja energiankulutuksesi pienenee, joudut ehkä kiinnittämään tarkemmin huomiota herkkuihinkin.

    Minäkin aion säästää kaikkein isoimmat vaatteeni, niin saan sitten joskus ottaa sellaisen kuvan, jossa olen ne päällä ja ne ovat aivan liian isot. :) Isoimpia alushousujani en voi enää käyttää, koska ne putoaa nilkkoihin. Olisin siitä ihan innoissani, elleivät ne olisi tehneet sitä ensi kertaa yhden äitini ystävän nähden. :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Nojoo, kyllä noita herkkuja vois jo nyttenkin miettiä kaks kertaa ennen kuin suuhunsa laittaa :)
      Oon tässä jo vähän koittanu miettiä ne itselleni pahimmat tilanteet, vaikkakin se aikalailla onkin jo tiedossa: kahvittelu!
      Pitäsköhän mun koittaa lopettaa kahvinjuonti? ;D

      Hahaa, kuulostaa ikävältä tilanteelta, mutta vahingonilo on paras ilo!! :D
      Hienoa kuitenkin, että sullakin vaatteet jääny pieneks :)

      Poista
    2. Äitini yksi ystävä luopui kahvista juuri tuosta syystä ja hän kyllä laihtui paljon. Mutta pitäähän sitä elämässä joskus vähän herkutellakin... :)

      Poista
    3. Niinpä :) Kahvi on kuitenkin mulle sellanen stressinpoistaja, varmaan samalla tavalla kuin joillekin tupakka. Ehkä pitää vaan ottaa itseään niskasta noiden kahvipullien suhteen :)

      Poista
  2. Itse ajattelin säästää yhdet isot housut, mutta miehen mielestä minun pitäisi säästää kaikki, kuulemma jos tulen raskaaksi on sitten sen jälkeenkin mitä pukea :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Höpö höpö :) Kun tulet raskaaksi, niin ostat sellaset oikein mahdottoman ihanat vaatteet itselles!

      Mä ostin aikoinaan paritkin "isojen tyttöjen"-osastolla myytävät housut, kun mammavaatteita ei löytyny kauheesti mun kokoiselle.
      Ja voin kertoa että ei kauheesti imarrellu, kun oli vatsasta hyvät, muualta roikku.

      Tosin niille oli käyttöä sitten raskauden jälkeen, kun olin pari vuotta pullukka.
      Nyt onneksi ovat kuitenki jo tuolla isojen vaatteiden pinossa, josta en enää ikinä ota vaatteita käyttöön! :D

      Poista

Kaikkia kommentteja otetaan vastaan :D