maanantai 27. elokuuta 2012

Onks niiden ihan pakko laittaa kaupan kassoille houkutuksia?

Kyllä taas tietää tehneensä jotain! :D Voi elämä että tuntuu yläselässä ja hartioissa päivän työt, hyvällä tavalla kuitenkin :)



Tän päivän työtehtävät on ollu aika kirjavia, ja jotain sellastakin oon tehny näköjään jossa oon käyttäny pakaralihaksia! Ainakin vähän tuntuu siltä ;)

Mua vähän harmittaa kun ei oo taaskaan ajankohtasia kuvia. Meillä on töissä vähän vaikeeta ottaa kuvia, eikä se vissiin edes oo sallittua. Tauoilla voisin ottaa kuvia mun syömisistä, mutta yleensä syön yhdessä muiden kanssa, joten en kehtaa ruveta räpsimään...
Mennään siis vanhoilla kuvilla jälleen kerran :(


Tänään en oo syöny yhtä paljoa kun perjantaina. Eikä oo ollu samalla tavalla nälkäkään, vaikka rankempaa hommaa tein tänään kun perjantaina.

Normi aamupuuron ja välipalarahkan lisäks söin aamulla reissaria kalkkunaleikkeellä, lounaalla valmista pinaattikeittoa raejuustolla, ja päivälliseksi eilistä ruokaa sekä neljä pientä lihapullaa. Niin ja tietysti appelsiinimehua, vettä ja KAHVIA ;D
Vielä saatan jotain pientä tuolta jääkapista hakea, jos alkaa hiukomaan...

Mä luulen että mulle on työpäivinä ihan ok syödä kuus kertaa päivässä. Muina päivinä viis kertaa on riittäny hyvin :)


Pari päivää sitten otin ton karkkipussin mukaan tänne makkariin. Ja se on oikeesti ollu tossa yöpöydällä koskemattomana siitä asti.
Olisinko keväällä uskonu sellasen olevan joskus mun kohdalla mahdollista? No en todellakaan! Mä olisin hujauttanu ton pussin hetkessä. Miten sitä voikin muuttua niin paljon näin pienessä ajassa?

Luuletteko ettei mun tee mieli karkkia? Tekee kyllä, paljon ja joka päivä. Tänäänkin kaupan kassalla olevat pikkukarkit houkutteli työpäivän jälkeen, kun oli vähän nälkä ja väsy. Melkeen jo meinasin yhden mukaani napata, mutta hillitsin itseni.

Juustot on aina ollu mun herkkuja, vaikka nyt oon hyvin pysyny niistä erossa.
Vielä keväällä mun iltapala saatto olla Mustapekka-juusto (kokonainen), paketillinen suolakeksejä ja rasiallinen rypäleitä.

Ihan vaan muuten tiedoksi, että mä en olis uskonu että mä vielä joku päivä kierrän karkkihyllyt kaukaa, tai varsinkaan kävele niiden ohi nappaamatta pussia matkaan. Mutta niin vaan kävi.

Varmaan suurin asia joka tähän tilanteeseen johti, on se, että mietin että ei se haittaa jos "repsahtaa". Ei laihdutus siihen lopu, vaan sitten seuraavana päivänä jatketaan siihen mihin ennen herkkujen syöntiä jäätiin.



Oon myös aina herkun kohdatessa kysyny itseltäni, että oonko mä ihan varma että haluan syödä ton ja tekeekö mulla oikeesti mieli justiin tota? Aika usein huomaan, että mun tekeekin mieli jotain ihan muuta (paitsi kahvin kanssa ;) ), mutta kun se herkku on siinä nenän edessä niin se on helpoin ratkaisu.
Mulle tulee välillä ihan mieletön karkkihimo, ja tekee mieli käydä irtokarkkihyllyllä. Tulee sellanen olo että enköhän mä oo karkkipussini ansainnu. No, voin mä sellasen syödä jos mä haluan. Annan itselleni siihen luvan. Mutta ei se sitten enää houkutakkaan. Mulle näköjään käänteispsykologia näyttäs toimivan kuin 5-vuotiaalle! ;D

Lisäks se, että oon syöny tiheesti, pitää massun täytenä. Ei tee enää niin paljoa mieli herkkuja. No, kyllähän mun makunystyrät ruoan jälkeen vielä kaipais jotain makeaa, mutta joko juon vähän vettä päälle tai syön esim. pari rypälettä tms...Purkkakin vois toimia ;) 
Mutta sitten jos oikeesti haluan pullan tai keksiä, niin syön sen. Ja se siitä. Sitten voin taas seuraavalla aterialla vetästä rahkan naamaan ja hymyillä!



Palaan vielä siihen kassalla olevaan karkkihyllyyn. Eiköhän kaikki arvaa, miks siinä kassoilla on kaikkea pientä hyvää? Jep, houkutukseksi heräteostamiseen. Kassalla ihmisellä on yleensä aikaa jonottaessa katsella niitä karkkja, ja sitten niitä rupeaakin tekemään mieli: "Jospa mä kotimatkalle tällasen, ja teen sitte kunnon ruoan kotona".

Pistetään nyt niille kapuloita rattaisiin, eikä osteta siitä hyllystä muuta kun purkkaa! ;D Pitää vaan sen aikaa pysyä lujana että on maksanu ostokset, niin sitten pahin on ohi. Aika pieni hetki kuitenkin :)

Perusostokset:
Jauhelihaa, kanaa
Rahkaa, ananasta, rypäleitä, pähkinöitä
Hiutaleita, leseitä, ruisleipää

Niin ja muuten, jos kaupasta tulee paljon osteltua n.s roskaruokaa ja nameja niin kannattaa alkaa käyttämään ostoslistaa. Ja ostaa sitten ainoastaan ne, mitä listassa lukee. Mä tein kanssa alussa niin, tosin enää ei kauheesti oo listaa käytössä, kun aikalailla ne perusainekset on samoja joka kauppareissulla. 
Mutta huomiseks meinasin koittaa raapustaa jotain suunnitelmaa, mitä ostan evääksi...Piti jo tänään, mutten muistanu.

2 kommenttia:

  1. Naaam,tosi herkullinen ostoskori! :) Maistuis kyllä ruisleipä, rahka pähkinät sun muut ! Jos pääsen jouluksi Suomeen niin täytyy tuoda kamala rahti mukana ;) ja sitten vaikka pakastaa sellaset mitkä ei säily.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Missäs päin maailmaa sä olet? :)

      Juu, ainakaan ruisleipää ei vissiin paljoa muualta saa kun Suomesta...Sitten hamstraat vaan sylin täyteen ;)

      Poista

Kaikkia kommentteja otetaan vastaan :D