sunnuntai 5. elokuuta 2012

Sunnuntain suuntaa antava loppusummaus ;)

Siivous!
Siinäpä tämän päivän kovin sana :D

Vieraita oli tänään tulossa kylään, ja kämppä sen näkönen kun ei olis vuoteen siivottu. Tuli sitten imuroitua sohvatyynyjä myöten, pestyä kaks koneellista astioita, kerättyä leluja ja tavaroita lattialta, viikkailtua kolme isoa korillista pyykkiä jne...
Hyötyliikuntaa parhaimmillaan ;)

Tällaisia sain tuliaiseks :)

Kävi sitten vielä niin, etten yhtään tienny mihin aikaan vieraat oli tulossa, ja sainkin yhtäkkiä puhelun että ollaan siellä puolen tunnin päästä. Jotta sitten pienellä kiireellä rupesin tekemään piirakkaa ja laittamaan pöytää koreaks :D


Tarjoilin dippivihanneksia, mustikkapiirakkaa ja pullaa (korvapuusteja). Itse söin kaks palaa piirakkaa, ja pullan. Piirakkaan en laittanu paljoakaan sokeria, joten siinä oikeestaan se pohja oli ainoa "huono" osa. Pullan oisin voinu jättää syömättä, mutta otin nyt kuitenki.

Aamupalan jätin tänään väliin, kun rupesin heti "aamulla" (10.30) siivoomaan. Tajusin sen itsekin jossain vaiheessa, etten oo syöny. Sillon rupesin miettimään että oonks mä nyt pikkuhiljaa palaamassa takas mun vanhoihin tapoihin: en syö ennen iltapäivää, ja sitten illan mittaan hirveet mätöt naamariin??
Mutta mä nyt järkeilin sen asian niin, että tää oli vaan tällanen viikko. Paljon kyläilyä, väsymystä ja stressiä. Tiedän toki, että mun täytyy jatkossakin kyetä hallitsemaan uudet tavat, stressinkin keskellä. Parannettavaa siis on, mutta tilanne on kyllä jo miljoona kertaa parempi kun keväällä! :)

Kävin hakemassa taas omanlaista täytettä jääkaappiin.

Jos mietitte, mikä mua stressaa, niin en oikeen itsekään tiedä. On vaan koko ajan sellanen olo kun ois kauhee kiire tehdä jotain. En mä minkään terapian tarpeessa varmaan oo, mutta en vaan tiedä mikä tässä nyt hiertää...
Tietysti mulla alkaa työt reilu kahden viikon päästä, mutta en mä ainakaan myönnä sen ahdistavan yhtään. Päinvastoin melkeinpä odotan sitä :D Kyse on kuitenkin vaan muutamasta viikosta töissä, ja sitten pääsen taas hetkeks nauttimaan kotona olemisesta. Alkuvuodesta sitten uus yritys työelämään...

Ehkä tässä onkin kyse siitä, että tuntuu että pitää käyttää nää kaks viikkoa mahdollisimman tehokkaasti, ettei sitten jää harmittamaan kun ei oo "mitään kerenny tekemään"...No, josko tää rupeis kohta helpottamaan.
Päivällistä

Noiden tarjoilujen lisäks oon tänään syöny lounaalla kolme broilerpyörykkää,vähän riisiä ja puolikas kurkku,
sekä päivällisellä "makaronimössöä" kurkulla ja paprikalla (kuulostaa namilta, eikö? ;D).
Ja iltapala, no, tiedätte varmaan jo ;)

Nonniin, mun treeniviikko olis sitten ohi. Meinasin kyllä jatkossakin tietysti liikkua, ja jos on ollu mukavaa näitä liikuntajuttuja lukea, niin toki sitten niistä ens viikollakin kirjottelen :)


Tossa yllä toi lista mun liikunnasta. Pistän tähän vielä tällasen loppuyhteenvedon tuntimäärästä. Sittenhän mun oli pakko vähän syöttää näitä kiloklubiin että saan kalorit tietää ;) Hypätkää yli jos haluatte, lähinnä itseeni kiinnosti mitäs laskuri sanoo. Kalorit on noin suunnilleen!

Siivous - 5 tuntia 10 minuuttia (898kaloria)
Pihahommat - 2 tuntia 45 minuuttia (659 kaloria)
Jumppa ja tanssi - 1 tunti 5 minuuttia (299 kaloria)
Käyskentely - 7 tuntia (1078 kaloria)
Yhteensä: 2934 kaloria

Pyöristin alaspäin, kun liikunnat pystyy merkkaamaan 15 minuutin tarkkuudella, ja ton viimesen kävelyn laitoin kuus tuntia, kun osan siitä seisoinkin :)

Keräsin pari litraa kirsikkaa tänään omasta puusta :)

Sitten vielä verrataan herkkuihin tällä viikolla:
Herkut n.3543 kaloria, liikunta n.2934 kaloria

No, ihan ei liikunta riittäny kuluttamaan herkkujen kaloreita vaikka vähän liiottelinkin niitä merkatessa. Mutta kun mietitään että millasta ruokaa oon syöny, ja miten pieniä annoksia, niin eiköhän tää kuitenkin mee syömisen kannalta miinukselle? Ainakin toivotaan.

Tää viikkohan meni ihan kivasti alkuun, mutta loppuviikkoa kohti rupes noita herkkuja uppoomaan paremmin, ja liikunta meinas vähentyä. Noi mun omat jumpat jäi ihan jo sen takia vähemmälle kun kyläiltiin niin paljon. 
Selityksiä, selityksiä... ;) Ens viikolla vaan peppu ylös penkistä ja liikkeelle!

Mun sunnuntain kohokohta on "Walking dead", joten iltarahka tuli syötyä telkun edessä.
En nähny jaksoa loppuun, eli ei saa kertoa mitä tapahtu!!! ;D

Huomenna mennään äitin luo yökylään lasten kanssa, joten katsotaan kuinka käy kirjottelun suhteen. Se riippuu siitä miten lapset nukahtaa. Mutta jos en kykene koneella olemaan, niin sitten seuraava teksti tulee tiistaina. 

Ihanaa alkavaa viikkoa kaikille! :)


6 kommenttia:

  1. Sulla on ihan mukavasti kertynyt erityisesti hyötyliikuntaa tälle viikolle :) Siis kuluttaako siivous noin paljon, ei ihme, että oon ollu niin nälkäinen tänään, kun olen koko päivän touhunnu kämpässä kaikenlaista! :D Tsemppiä ens viikkoon! :) Jääkaapin sisältösi näyttää houkuttelevalta, saispa maitorahkaa! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Juu, kuluttaa se ihan kivasti, kun vaan reippaasti tekee. Tokihan se kulutus riippuu siitä paljonko painaa jne...

      Meillä on mies käyny kaupassa nyt aika paljon, ja välillä muistaa tuoda rahkaa, välillä taas ei. On ihan hyvä ite käydä, niin tulee oikeet jutut kaappiin ;) Oon nyt ostellu vähän erilaisia rahkoja, ihan testimielessä :)

      Kiitoksia :) En tiedä ootko itsekin laihduttamassa, mutta joka tapauksessa mukavaa ja tsempintäytteistä viikkoa myös sulle :)

      Poista
  2. Minä olen melkoinen himosiivoaja, mutta enpä ole tullut testanneeksi paljonko siinä kuluu kaloreita. Pitääpä ensi kerralla kokeilla.

    Sinulla on ollut tosi hyvä viikko liikunnan suhteen. Eikä herkkujakaan ole niin paljoa kulunut, minä olisin joskus ennen syönyt tuon verran jo päivässä. :/

    Ai niin, nyt pääset vastaamaan kysymykseen, jota olen pohtinut pienen ikäni, mutten ole koskaan kehdannut keneltäkään kysyä. :) Sanoit raparperin blogissa, että aiot palkita itsesi hiusten pidennyksellä. En ole koskaan ymmärtänyt hiusten pidennyksiä; miksi sinä et vain odota, että omat hiuksesi kasvaa pitkiksi? (en ole koskaan kehdannut kysyä tätä keneltäkään, koska olen ajatellut, että tähän on varmaan jokin ihan looginen vastaus, jota minun pikkuruiset aivoni eivät vain ymmärrä. :D)

    Mutta tsemppiä edelleen, vaikka hyvinhän sinulla sujuu! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Siivous on kyllä tosi hyvä kalorinkuluttaja :)

      Mun mielestä toi viime viikon herkkujen määrä on ihan kamala! Mutta on se mullakin vähentyny siitä "vanhasta elämästä".

      Hiusten pidennykset ottaisin siitä syystä, että kun mun omat hiukset kasvaa tiettyyn pituuteen, niin ne rupeaa haarautumaan (tulee nittä kuuluisia kakshaarasia) ja ohenee ja kuivuu latvoista ihan kamalan näköseks. Mun hiukset ei yksinkertasesti kasva niin pitkäks kun haluan, tai siis kasvaa mutta ne ei sitten oo enää nätit, vaan niistä tulee sellaset että en saa enää kampaa läpi vaikka harjaisin jatkuvasti :(
      Joillain kasvaa hiukset pitkäks, ja on tosi kivassa kunnossa :D *Katellinen*

      Tsemppiä sulle kans! Kamppailet niiden parin kilon kanssa siihen satasen alittumiseen, mutta kyllä ne siitä karisee ajan kanssa :D

      Poista
    2. Ahaa... Minun hiukset kasvaa kuin rikkaruohot, joten enemmänkin tarvitsisin jonkinlaista ohennusta, mitä on kyllä nyt tullut ihan luonnostaan riittämiin ja ylikin. :/

      Kiitti! :) Olin niin toiveikas, että heinäkuun lopussa olisin alle satasessa, mutta se nyt antaa odottaa itseään. Ehkä kohta. :)

      Poista
    3. Kyllä se kohta alittuu, usko pois! :) Kuiteski sulla koko ajan menee paino alaspäin. Tiedän että se on turhauttavaa kun siinä kestää, mutta suunta on oikea :D

      Poista

Kaikkia kommentteja otetaan vastaan :D