keskiviikko 15. elokuuta 2012

Ostaakko vai eikö ostaa...?

Tein taas vaatetilauksen Seppälästä. Rahaa ei menny paljoa, mutta silti alkoi vähän tuskastuttamaan. Mä en nimittäin yhtään osaa arvioida mun vaatekokoa enää.

Muutama vuos takaperin oli selvä, että farkut ja muut ei niin joustavat housut ostaessa otan kokoa 42-44, muut housut 40-42.
Mutta enpä tiedä enää...Jotku housut mulla on ollu 48, jopa kokoa 50! Toisissa taas menee 44-46.
Jos koot on kirjaimissa, kuten paidoissa, niin aika poikkeuksetta ollaan nyt menty XL-XXL linjaa.
Paitsi että viimeks kun tilasin XL-paidan, niin se oli liian iso! O_O

Viime kerralla tilattu neule.

Sitten mä ajattelen että no kyllä mulle varmaan tollaset vaatteet sopii, kun mä oon laihtunu. Olenhan minä, mutta en nyt sentään niin merkittävästi että mulle käy mikä tahansa vaate. Mutta kuitenkin sen verran, että voisin käyttää jotain vähän erilaista kuin ennen. Mä oon niin sekasin, kun en yhtään tiedä mikä olis hyvä!

Varmaan mietitte että miks toi hönötiainen ei mee kauppaan niitä vaatteita kokeilemaan, vaan vaivaa päätänsä verkkokaupan kanssa :D No, voisinhan mä. Mutta mä en ihan tosta noin vaan pääse vaatekaupassa käymään, ja vaikka lähtisinkin niin mulla on kaks pientä riiviötä kullannuppua jotka ei oikeen natsaa ton sovituskopin kanssa yhteen.

Sitten mietin myös, että kannattaako mun nyt ostaa kauheesti kaikkea, jos kuitenkin laihdun? Ja onhan mulla sitä varten vanhaa vaatetta vaikka kuinka paljon. Ja jos ostan, niin ostanko sitten jo valmiiks vähän pienempiä vaatteita?

Tässä kohtaa tulee mieleen se lause, jota äitini ja tätini aina leikillään hokee ottaessaan lisää ruokaa/jälkkäriä:
"Olishan se kauheeta jos pääsis laihtumaan, kun joutuis uusimaan koko vaatekaapin sisällön. Ei mulla ainakaan ois varaa!" ;D

Nii-in. Mites muut on tehny? Onko tullu osteltua senhetkisen koon mukaan, vai uusia motivaatiovaatteita?


Ruokamielessä meni päivä oikein hyvin taas :) Vähän jänskättää että mites huominen sujuu. Kahvittelua tiedossa, kun tuli tänään kutsua :D No, jos vaikka söis ennen lähtöä tällä kertaa ;D


Join tänään puuron jälkeen kahviakin, vaikken yleensä juo kotona. Mutta kyllä oli ihanaa selata Elloksen luetteloa ja juoda aamusumpit :)


Lounaaksi tein kanakastiketta ja riisiä.
Kastikkeen teen aikalailla joka kerta saman kaavan mukaan. Paistan kanat ja sipulin (ilman rasvaa). Lisään kookosmaitoa ja mausteita. Tänään laitoin "Indian"-maustetta, muskottipähkinää, valkosipulia, korianteria, chiliä, suolaa ja pippuria.
Lisukkeena jääsalaattia, tuorekurkkua ja raejuustoa.


Välipalana söin jotain niin hyvää, että! Kokeilin vihdoin noita vehnäleseitä, joita ostin jo monta päivää sitten.
Pilkoin nektariinin, ja rahkan päälle kaadoin leseet. Ihan mahtava koostumus niissä :) Mulla rupes heti raksuttamaan kaikenlaisia ideoita miten niitä vois käyttää. katsotaan laitanko tänne jotain niistä, kunhan ensin kokeilen ;D
Kyseessä oli siis Elovenan vehnäleseet.


Päivällisellä söin samaa kanakastiketta kuin lounaaksi, mutten riisiä. Käytiin meinaan välipalan jälkeen anoppilassa kahvilla, jossa söin mustikkapullan. Se ei nyt sinällään sen kummemman epäterveellinen oo, mutta pulla mikä pulla.
Ja mä en yleensä kyttää mitään hiilareita tai muutakaan niin tismalleen, enkä yleensä edes sinnepäin. Mutta ajattelin tänään kun en jaksanu riisiä enää toista kertaa keittää, että olkoon se pulla sitten ton annoksen hiilarit. Tai jotain...Vaikka eiköhän niitä hiilareita oo muutenkin tossa, ainakin vähän? ;D

Lisukkeena tuorekurkkua, jääsalaattia, apetina-juustoa ja rypäleitä. Ja voin keroa että olipa oikeesti ihan mahtava makuyhdistelmä! :D


Nyt villi veikkaus, että iltapalana menee rahkaa ananaksella ja leseillä, muutama pakasterypäle ja hiukan pähkinää. Vielä mä tota määrää jossain vaiheessa vähennän!

Tänään on ollu aika kipeät lihakset kaikkialla yläkropassa ja selässäkin tuntuu. Eka ajatus oli että oon tainnu nukkua huonossa asennossa. Mutta sitten muistinkin mitä eilen tuli tehtyä :D
Liikunta oli, syystä tai toisesta, tältä päivältä aika vähäistä. Jotain käyskentelyä pihalla, muutaman hassun rikkaruohon nyppimistä ja kävin koittamassa kiskoa sitäkiveä sieltä kuopasta (mies ei eilen ehtiny). Ei se tuu sieltä! Antaa olla... :D

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kaikkia kommentteja otetaan vastaan :D