torstai 4. lokakuuta 2012

Pientä valoa tunnelin päässä...

Uusia lukijoita on tullut melkein kun sieniä sateella ;)
Tervetuloa kaikille! :)

Ensinnäkin, kiitos kaikille piristävistä kommenteista mun eiliseen masentelutekstiin.
Tänään on alkanu tuntumaan että ehkä tästä suosta vielä ylös kammetaan :)

Eilen nukahdin jopa "jo" puol yhden aikoihin, mikä on edistymistä siihen 3-4 aikaan mitä tässä viimesen pari viikkoa melkein menty. Eilinen lenkki vaikutti varmasti positiivisesti tohon unen saantiin, joten tänään sitten ehdotin miehelle että mennään kävelylle. Ja mies suostu! Oho! :D

Syksyiset maalaismaisemat

Koko perhe siis lähdettiin kävellen kauppaan. Kilometrejä tuli ehkä viisi, mutta aikaa kulu melkein kaks tunita. Tosin kauppa- ja apteekkikäynnit oli siinä välissä. Mies talutti koiraa, ja mä sain lisävastukseksi rattaat lapsineen.

Koitin tossa laskeskella että paljonko oli painoa työnnettävänä. Vaunut tyhjänä 16 kiloa, esikoinen 15 kiloa, kuopus 10 kiloa. Eli nelisenkymmentä, ja siihen sitten paluumatkalle vauvan purkkiruokia ja jauhelihapaketteja sisältävä ostoskassi. No, kutakuinkin 50 kiloa työntelin kotimatkalla.
Ja kun täällä maalla asutaan ja tiet on ylämäki-alamäki-ylämäkeä, niin kyllä takareidet ja pohkeet kiittää! :)

Lapset nukahti lenkillä...

...ja mamma veti hetken lonkkaa terassilla :D


Mä oon ainakin vielä huomenna menossa kävelylenkille ystävän N:n kanssa. Eilenhän mä olin ihan ilman lapsia kävelyllä, mutta huomenna olis tarkotus ottaa lapset ja vaunut mukaan.
Kummasti noi kävelylenkit ja ulkoilu piristää, ja jos tosiaan nukahtamiseen vaikuttaa noin suotuisasti, niin todellakin kävelen enemmän!

Unen määräkin kuulema vaikuttaa painonhallintaan, joten senkin kannalta pitää nauttia että sain viime yönä paremmin nukuttua. Pikkuinen herätteli toki muutamaan otteeseen, mutta viimesimpiin öihin verrattuna sain heti uudestaan unta. Ihanaa :)

Toissapäivänä keräiltiin esikoisen kanssa muutama kanttarelli...

...ja eilen mies teki niistä keiton lounaaksi.

No, sitten punnitustulokseen. Liekö unen- vai liikunnan puutteesta, mutta tänään tulos ei ollu ihan mieluinen :( Toiseksi huonoin punnitustulos tähän mennessä, eli pudotusta ainoastaan 100 grammaa. Paino siis tänään 84,1 kg.

Nyt ei passaa täällä valittaa että kökkö tulos, kun itse oon niin kova tsemppaamaan muita ja sanomaan että pudotus on aina pudotus. Joten totean vaan että tyytyväinen olen! ;)

Miehen tämän päiväinen sato.

Nyt muuten tän parin viikon synkän kauden aikana mua on ottanu päähän, kun en oo saanu aikaseks mun suursiivousta täällä kotona. Se tarkottaa siis enemmän kun tavallinen suursiivous, eli aion siirrellä huonekaluja huoneista toisiin, ja pistää vähän uutta järjestystä tänne.

Mutta tänään tyhjensin yhden meidän hyllyköistä, ja siirtelin paria kaappia. Nyt kun tavarat on olohuoneen lattialla levällään, niin mun on pakko huomenna jatkaa ;)
Huomenna sitten näkee että kiroanko itteni alimpaan maanrakoon :D

4 kommenttia:

  1. Kiva postaus päivästäsi :)

    Tuo unen ja painonhallinnan yhteys on kyllä tullut tosi usein uutisissa ja tutkimuksissa esille. Mulla ei sen suhteen pitäisi kyllä ongelmaa, yleens nukun noin 7-9h.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva jos tykkäsit :)

      Meillä lapset nukkuu kummatkin sen 12 tuntia, mutta kun itse en samaan aikaan osaa vielä mennä nukkumaan. Sitten kukunkin hereillä aamuyöhön, ja lapset herättää kolmen-neljän tunnin päästä mun nukahtamisesta. Ei kiva :(

      Ei auta kun koittaa saada unen päästä kiinni. Nyttenkin kello on kohta 1 yöllä, joten jos sulkis koneen ;)

      Poista
  2. Mulla on kanssa välillä univaikeuksia, johtuu vuorotyöstä. Jos olen nukkunut huonosti, on sykkeet lenkillä ihan mitä sattuu ja muutenkin hövelö olo. Kyllä se uni ja lepo on vaan tärkeetä.

    Toivottavasti saat paremmin nukuttua jatkossa!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mullakin vuorotyö, ja pahin on aamuvuoro heti iltavuoron jälkeen. Tosi vaikee saada unta siinä välissä :(

      Kiitos, koitan ainakin :)

      Poista

Kaikkia kommentteja otetaan vastaan :D