keskiviikko 29. toukokuuta 2013

Onpa ollu ihana alkuviikko! :)

Koko tän vuoden on laihduttaminen ollu todella vaikeeta.
Kaikki meni hyvin niin kauan kun olin äitiyslomalla, mutta töihinpaluu vaikeutti hommaa.

Ja vielä kaiken lisäks satun olemaan tällanen, etten malttais pitää niitä taukoja kun on joku homma kesken. Ja sitten kun haluisin pitää taukoja, niin ei ehdi :(

Eilinen terassilounas.

Nyt oon viime viikolla ottanu itseäni niskasta kiinni, ja sama hyvä linja on jatkunu tämänkin viikon. Ihmeesti sitä vaan huomaa olevansa niin paljon pirteempi kun on syöny kunnolla.
Eikä oo koko ajan sellanen vitutus päällä siitä että on tullu syötyä huonosti.

"Alkusalaatti" ennen lounasta...

No, eilinen on pienoinen poikkeus, koska tiettyjen tapahtumien seurauksena oltiin sairaalassa käymässä, ja jouduttiin olemaan siellä koko ilta.

Laukkuun olin onneks ostanu pähkinää ja banaania sekä proteiinipatukan, mutta en turhaan valehtele syöneeni pelkästään fiksusti, sillä kyllä siellä laukussa ollu karkkipussikin tuli avattua, vaikkei siitä montaa mennykkään.

...ja pääruokana silliä ja perunaa.

Eilen kotiin tultua söin taas iltarahkan, eli rahkan sekaan ananasta ja pähkinää! Nam! :D
Oon taas huomannu iltaisin oikein kaipaavani rahkaa. Ilman pähkinöitä se ei oo sama asia, mutta menee se toki ilmankin.

Tänään mies teki mulle iltarahkan, ja oli laittanu sekaan pähkinöiden sijasta (onneks vaan muutaman) suklaamuron, ja rahkan kaveriksi voileivän metwurstilla. Mukisematta söin :)

Tämän päiväinen välipala.

Nyt on ollu tosi nätti sää, ja eilen mun vapaapäivän kunniaks syötiin lounas terassilla, sekä tänään välipala samaan malliin :)

On se vaan lapsillekin kiva mennä "eväsretkelle" :D

Mulla eväänä rypäleitä, porkkanoita ja ananasrahkaa.
Juomana vichyä johon mausteeksi laitoin ihan pikkuisen magojääteetä.

Lapsilla oli jogurttia, rypäleitä, porkkanaa ja muroja.

Ja kuulkaas, nyt on kasvimaatakin laitettu. Ostin siementen lisäks vähän valmiita taimia ja salaatteja, jotta varmasti olis sitten edes jotain kasvamassa.

Mutta kyllä vaan sitä salaattiakin tulee paremmin syötyä kun se on ihan omalta pihalta kerätty! Kyllä tää kesä on vaan niin parasta aikaa laihduttamiselle (ellei niitä grillimakkaroita lasketa ;) )

Tässä mun valmiit taimet.
Siemenet on istutettu kasvimaalle :)

Vielä muuten ehtii hyvin laittaa salaattia ja herneitä kasvamaan! Siitä vaan kokeilemaan, kaupan salaatitkin kasvaa hyvin kunhan ne laittaa omassa ruukussaan multaan eikä riko niitä juuria. Lisäks ne isoimmat lehdet pitää muistaa aina nyppiä pois, niin se tekee uutta (tai näin olen kuullu, ja itsellä tää on toiminu)

Ja noi valmiit taimet on suhteellisen varmoja, vaikka maksaakin hieman enemmän kun siemenet :)

Onko kellään muulla jotain kasvamassa?



13 kommenttia:

  1. Mä odotan vähän kauhulla töihin paluuta, lupasinki tehä yhen tuurauksen kesällä, vaikka hoitovapaalla olenkin :/
    Meillä on tomaatintaimia ja herneenversoja tulossa. Salaattia en saa ikinä onnistumaan :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo siinä töihinpaluussa on omat haasteensa.

      Henreet on ihan parhaita, ne onnistuu niin takuuvarmasti ja on hyviä. Onneks salaattia saa kaupastakin :D

      Poista
  2. Herkullisen näköisiä salaatteja!

    Meillä kasvaa rucolaa, salaattia, persiljaa, porkkanaa ja tomaatin taimia :P Innolla odotamme satoa!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oi, rucola on multa unohtunut kokonaan! Mä tykkään siitä tosi paljon, pitäis huomenna katsoa jos sitä olis jossain :)

      Porkkanaa mäkin oon kokeillu, mutta en oo vielä kertaakaan saanu satoa. Pidetään siis peukkuja että tänä vuonna niistä tulee jotain! :)

      Poista
  3. Mä palaan töihin parin viikon päästä (KÄÄK!!!) ja kauhulla, pelolla ja vavistuksella sitä "odotan". Ruokailuja se ehkä rytmittää vähän paremmin, kuin tää kotona olo, mutta miten ihmeessä sitä sitten enää ehtii esim. liikkua ollenkaan :/? Eipä sen puoleen, ei tää kotona olo ole painonpudotuksen suhteen mennyt ihan suunnitellusti, joten eipä kai tästä voi paljon alemmas vajota.

    Huikeita salaatteja sulla!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Itse töihinpaluu on mun mielestä loppupeleissä yllättävänkin helppoa, kunhan siihen ensin vähän tottuu uudelleen. Mutta mulla noi ruokailut menee töissä usein pieleen.

      Mä oon vähän (ehkä jonkun mielestä hölmöstikin) ajatellu etten ihan kauheesti tarttis töiden lisäks liikuntaa. Mutta millanen työmatka sulla on? Onks sulla vaikka mahdollista kävellä/pyöräillä työmatkat? :)

      Joo noi on ihan valmiita salaatteja, en oo itse kasvattanu! :D Pistin ne vaan multaan että saisin niistä uutta satoa.

      Poista
  4. Hyvä, hyvä. Minulla ei kasva mitään, kun pompin kodin ja mökin väliä ja olen matkoilla. Kastelut siis vähän niin ja näin. Kukat on ja ne on valittu kestävyyden mukaan.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo kyllähän noi tietysti jonkun verran hoitamista vaativat. Sun pitää virittää autoon joku pienoiskasvihuone! ;)

      Kiva että sentään kukkia löytyy :)

      Poista
  5. Mulla kasvaa ainakin yrttejä ja papuja, tomaatteja...laitan perunaa, porkkanaa yms. perunamaalle.

    Mun pitäis palata elokuussa töihin. Ihan hirveää. Tekisin mitä tahansa, ettei mun tarttis...

    Mun "projekti" piti alunperin olla vuoden pituinen elokuusta elokuuhun mut kun painonlasku alkoi vasta tammikuussa niin keskenhän tämä on. Töihinpaluusta - voi luoja miten ahdistaa... ei siitä viittis edes kirjoittaa mutta inhoan työtäni, työpaikkaani ja osaa työkavereista. Mitään hyvää henkeä ei ole olemassakaan ja mua on mm. kiusattu/puhuttu selän takana valheita yms.

    Toivon koko sydämestäni, että pääsen pian opintovapaalle/äitiysvapaalle (kumpi vaan sitten ensimmäisenä tärppää) eikä tarttis sen jälkeen enää ikinä palata tonne. Murr... Sorry avautuminen.

    Vois tota salaattia kokeilla myös.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mäkin laitoin yhden vanhan pussillisen perunaa maahan, mutta en oo kovinkaan toiveikas niiden suhteen. Toisaalta, eihän sitä koskaan tiedä :)

      Kuulostaa tosi kurjalta työpaikalta :( Itse tykkään tosi paljon mun töistä ja työkavereista. Toki ainahan sitä tulee kinaa yms, varsinkin kun enemmän naisia kuin miehiä töissä...

      Mä toivon myös että pääset opiskelemaan :) Niin tai sitten vauvauutisia <3 Ja sitten niiden jälkeen löydät itsellesi sen unelmien työpaikan.

      Poista

Kaikkia kommentteja otetaan vastaan :D