lauantai 22. joulukuuta 2012

Joulu tule jo!

Mä niiiiin odotan joulua! Siis ihan hirveesti :D


Johtuu varmaan siitä, kun tässä ennen joulua on viikonloppu, niin se odotus tuntuu vielä pidemmältä.

Ja nyt on mulla ja lapsilla pientä flunssanpoikasta, joten toivon joululahjaksi että jos sen flunssan on pakko iskeä, niin sitten vasta 26. päivä, kiitos!! ;)
Uudenvuoden aattona ei flunssa niin haittaa, mutta en jouluaattona tai joulupäivänä halua olla kipee.

Oon huomannu, että tahdonvoimallakin voi flunssaa siirtää jonki verran. Varsinki jos on jotku juhlat ollu tulossa, ja flunssaa pukannu, niin se juhlista aiheutuva stressi on saanu flunssaa siirreettyä.
Peukut pystyssä siis!


Me ollaan aattona miehen vanhemmilla, jonne tulee myös miehen sisarukset ja heidän perheet. Joulupukkikin on ekaa kertaa tilattu, kun nää vanhemmat lapset on jo kolmevuotiata.
Tulee olemaan kiva nähdä, että rupeeko jännittämään, vaikka kovasti odottavat että joulupukki tulis tuomaan lahjoja ;)

Ihanaa nähdä lasten ilmeet, kun he saavat lahjoja. Kuitenkin nämä vanhemmat lapset on jo sen ikäisiä, että saavat siitä joulusta jotain irti, ja muistavat varmasti sen vielä jälkeenpäin. Nuo nuoremmat ei sitten ehkä ymmärrä mistä on kyse, mutta nauttivat varmasti lahjoista silti :)

Tarkotus olis jouluna syödä ihan perus jouluruokaa kinkkuineen ja laatikoineen. En usko että itse ruoasta tulee mulle mitään ongelmaa, vaan osaan melko varmasti syödä sopivan annoksen.
Ja ruokailu on tarkotus hoitaa neljän maissa, joten jonkinmoinen lounas on pakko syödä jo päivällä. Ei sitten oo niin kamala nälkä jouluruokaan mennessä!

Jälkiruoaksi on luvattu mm. mutakakkua ja joulutorttuja. Se voikin sitten olla vaikeempaa, koska ne on niin mun herkkuja! :P Ja vaikka ei niitä tulis paljoa otettuakaan, niin sohvapöydässä on taatusti konvehteja ja muuta suklaata.
Jotain nippusidettä siis mukaan, että saa kädet selän taakse sidottua? ;D


Sää on ollu nyt niin mahtavan jouluinen, ettei kyllä voi valittaa! :) Ihanaa olla pihalla ja fiilistellä jouluvalojen loisteessa.

Ja mä en tiedä oonko tullu hulluks, mutta mä lähdin ihan vapaaehtoisesti tekemään tänään lumitöitä! :D Meillä on siis kaikki polut aurattu silleen että niistä voi kävellä, mutta mä menin höyläämään ne tosi tarkkaan. Ja tein lapsillekin polkuja pitkin pihaa jossa voivat kävellä, vähän kuin labyrintti :)



Joulupäivä ollaan sitten mun vanhemmilla, ja sinnekin on tulossa sukulaisia. Tulee olemaan hassua, kun tämä on ensimmäinen joulu ilman mun rakasta veljeä kotona <3 Hän on ulkomailla töissä, joten tänä vuonna hän viettää joulun siellä :( Mutta, kyllä se varmaan siitä....

Nyt lähden vetelemään mun iltapalaherkun ja paketoimaan vikat lahjat.
Ai että, enää kaks yötä jouluun! :D






3 kommenttia:

Kaikkia kommentteja otetaan vastaan :D