keskiviikko 3. lokakuuta 2012

Synkistelyä...

Väsymys.
Se on viikon sana.

Ei vaan jaksais tehdä yhtään mitään. Tai jaksoin mä tänään 1,5 tunnin kävelyn ystävän kanssa.
Ulkona ei tunnu niin pahalta, mutta sisällä ollessa haluisin vaan nukkua.

Syksy tekee tuloaan,
puista lehdet putoaa...

En muista että mulla olis koskaan syksysin ollu näin vaikeeta. Joka ikinen vuos syksy on ollu mulle ihanaa odottamisen aikaa. Oon nimittäin jouluihminen. Tai no tykkään kaikista juhlapyhistä joiden vuoks voi "koristella". Ja Halloweenista lähtien niitä on enemmän kuin kesällä: Itsenäisyyspäivä, joulu, uusvuos, pääsiäinen...
Jotenkin tänä vuonna ei tunnu samalle :(

Kai mulla on syysmasennusta? Ainakin mä toivon että kyse olis vaan siitä, eikä mistään sairaudesta tms...
Yöt menee valvoessa, joten ehkä sekin on syynä siihen että päivisin on nuutunu olo. Eilen en jaksanu edes postausta tehdä, ja tänäänkin vähän vaikeeta on.

Väriterapiaa ruoan muodossa :)
Kanakastiketta, riisiä ja salaattia.

Laihdutusprojektiin toi masentelu ei oo onneks vaikuttanu millän tavalla. Tai ei ainakaan huonolla tavalla. Oon syöny hyvin, säännöllisesti, ja koittanu muistaa salaatit aterioilla. Herkutkin on ollu aika minimissä. Joten ei niin huonoa etteikö jotain hyvääkin ;)

Nyt koitan vaan mennä kerrankin ajoissa nukkumaan, ja huomenna toivon mukaan saan iloita pienentyneestä vaakalukemasta! :)

13 kommenttia:

  1. Kurja juttu. :/ Ehkä se johtuu vain valvomisesta, kun on nukkunut huonosti, kaikki näyttää synkemmältä? Voisitko tehdä jonkun noista koristelujutuista, mistä tykkäät, jo nyt; minä esim. tein kurpitsalyhdyt jo kuukausi sitten, jos se vaikka piristäisi tai muistuttaisi, miksi tykkäät tästä vuodenajasta?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihan tosi hyvä idea! :)
      Itse asiassa mulla on kotona sellanen huonekalujen siirto-projekti, ja siihen sisältyis myös syyskoristeiden laittaminen sisällä ja ainakin verhojen vaihtamista.

      Ulos oon jo tehny sellasen "näyteikkunan" ohi ajaville ja käveleville :)

      Säilyykö kurpitsalyhdyt niin kauan? Miten ja missä säilytät niitä?
      Mä oon aina ajatellu että ne homehtuu äkkiä. Mutta toisaalta nehän voi jo parin viikon päästä viimestään laittaakin pihalle :)

      Poista
    2. Tuota... Säilyy, jos ne tekee vanhoista lampuista. :D

      Kiva, että voit jo paremmin. :)

      Poista
    3. Haha :D Asia selvä :)

      Voin paremmin, kiitos :)

      Poista
  2. No vo ei :( mulla oli kans tuossa vaikea viikko tuo viime viikko mutta nyt jo parempi. Huomaan heti kyllä fiiliksissä jos jää unet vähemmälle. Kannattaa olla vaan itselleen armollinen, teit kuitenkin hyvän lenkinkin! Kenties jotain mukavaa ja rentouttavaa tekemistä vaikka viikonlopulle?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Se on totta, että jos on usea huono yö takana, niin on mieli maassa. Luulenkin tän suurimmaks osaks johtuvan tosta unen puutteesta.

      Hmm...Mitähän kivaa sitä viikonlopulle keksis? :)
      Voi ehkä kuulostaa hölmöltä, mutta mä tuun eniten iloseks kun saan laittaa ja sisustaa kotia.
      Sitten onkin ihanaa kun saa teekuppi kourassa istua sohvalla ja ihailla työnsä tulosta! :)
      Joten jospa viikonloppuna sitten sellasta... :D

      Poista
    2. Ai niin, ja kiva kuulla että sulla on jo parempi fiilis! :)

      Poista
  3. Oikein paljon tsemppiä sinne! Koska kyseessä on pitkä projekti, kannattaa antaa itselle armoa jos tuntuu raskaalta. Lenkkipolut ei mihinkään karkaa, vaikka vähän pitäisi levähdystaukoa :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niinpä, se on totta. Mutta mä oon itse asiassa nyt saanu vähän helpotusta tähän, kun oon käyny ulkoilemassa :)

      Sisällä tosiaan on hirveen vaikeeta saada mitään tehtyä. Pyykit ei edes mahdu enää pyykkikoriin, vaan mua odottaa kolme 1,5 metrin korkuista pyykkivuorta kylppärissä, lelut on pitkin lattiaa, imuroitu ei oo pariin viikkoon...Mutta kuten sanoit, ne ei mihinkään karkaa ;)

      Syömisten suhteen mulla on kuitenki onneks menny hyvin. Vaikka onkin huono fiilis, niin en oo sortunu lohturuokailuun! :D *Ylpeä*

      Poista
  4. Syksy on rankkaa aikaa. Ja kun kesäkään ei ollut mikään kovin aurinkoinen eikä saanut kerättyä voimia talvea vasten, niin kyllähän tuo varmasti vaikuttaa. Elämänpituinen projekti tää taitaa olla, niin kannattaa antaa itselleen armoa:)

    Minuu ittee vaivaa unettomuus joka vain treenipäivien jälkeen häviää hetkeksi. Ja unettomuuden/yöheräilyn perisynti on sitten tietenkin se yösyöminen. Et kivaa kun päivällä skarppaa hienosti niin sit yöllä pilaa koko päivän saldon.

    Tsempit sinne! Rauhallisia kävelylenkkejä kauniiseen syksyyn!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo mä oon myös huomannu että kun valvoo pitkään, niin se iltapala ei enää meinaakkaan riittää, vaan maha rupeaa kurnimaan. Se vaikeuttaa unen saantia entisestään.

      Mä oon saanu sen toistaseks melko hyvin pysymään aisoissa, kun oon vessareissulla napannu lasten xylipastilli-purkista muutaman pastillin. En tiedä oonko onnistunu huijaamaan aivoja että nyt tuli herkkuja ;D Mutta on auttanu.

      Oon noita vitamiinejakin ottanu nyt joka päivä. luulis että niilläkin olis jotain merkitystä :) Kohta noi vanhat loppuu, niin katsotaan auttaako yhtään kun vaihtaa tuotetta.

      Kiitos tsempeistä! :) Sulle myös!

      Poista
  5. Yks hyvä asia on varmaan hyvien rasvojen käyttö. Ostin mun pikkutytölle pellavasiemenöljyä ruokaan kun siitä sanottiin et on paras omega-suhde. Olen nyt ruvennut omaankin ruokaan lisäämään sitä, toivoisin kovasti että auttaa. JA D:tä sitten reippaasti! Meillä aikuset syö 50 ja lapset 25 ja ilmeisesti sekään ei välttämättä ole tarpeeksi...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos vinkistä! :)

      Mun tulee usein syötyä pähkinää, mutta tollasta öljyä vois pitää varalla. Tai tuskinpa haittaa vaikka päivän aikana söis molempia :)

      Poista

Kaikkia kommentteja otetaan vastaan :D